van windows vista naar xp lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkkkillah

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
hallo,

ik heb bij mijn pc windows vista gehad 64bit alleen ik heb er nu al zoveel problemen mee gehad. ik d8 toen ik ga xp erop zetten maar dat is makkelijker gezecht dan gedaan. als ik doe booten van een windows xp cd (legaal en werkend op andere pc) begint hij met de drivers maar na een tijdje krijg ik een blauw scherm met erop iets met:"windows gaat niet verder om beschadiging te voorkomen" of zo iets. ik wil heel graag windows xp erop hebben dus als iemand me kan helpen.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Kun je niet overstappen naar Vista 32 bits?

hallo,

ik heb bij mijn pc windows vista gehad 64bit alleen ik heb er nu al zoveel problemen mee gehad. ik d8 toen ik ga xp erop zetten maar dat is makkelijker gezecht dan gedaan. als ik doe booten van een windows xp cd (legaal en werkend op andere pc) begint hij met de drivers maar na een tijdje krijg ik een blauw scherm met erop iets met:"windows gaat niet verder om beschadigung te voorkomen" of zo iets. ik wil heel graag windows xp erop hebben dus als iemand me kan helpen.

Je moet bij de stappen voor het installeren, eerst de partitie verwijderen waarop Vista staat. Vervolgens de partitie opnieuw aanmaken en tenslotte de installatie voortzetten.
Weet je trouwens zeker dat je alle xp-drivers voor je (noodzakelijke) hardware hebt.

Inderdaad, je zal eerst zeker moeten weten dat er voor jou hardware XP drivers zijn, zijn die er niet, dan kan je xp NIET installeren!

Geef even het merk en typenummer van je pc, of als het een samengestelde pc is, de info over je hardware. Pas als je zeker weet dat er XP drivers zijn, kan je gaan installeren.

Inderdaad, je zal eerst zeker moeten weten dat er voor jou hardware XP drivers zijn, zijn die er niet, dan kan je xp NIET installeren!

Geef even het merk en typenummer van je pc, of als het een samengestelde pc is, de info over je hardware. Pas als je zeker weet dat er XP drivers zijn, kan je gaan installeren.

ik heb de pc bij media markt gekocht de xp drivers zijn er wel. ik heb het ook bij mediamarkt gevraagt. het is overigens een sata hardeschijf

edit: hoe kan je vista eraf halen dan zonder windows xp cd want die loopt vast voordat ik bij het formatteer gedeelte ben
edit:packerd bell is het merk
edit: type nummer kan ik op dit moment niet geven mijn pc is bij een vriend van me :P morgen is hij er weer
edit: vista blijft vista dus 32 bit heeft geen zin ik zet er wel een vista tema op

Laatst bewerkt:
Dat de mediamarkt zegt dat er XP drivers zijn, zegt niets.Nogmaals, VOOR je gaat installeren eerst zeker weten dat de drivers er zijn! Daarna pas aan de slag gaan.

De sata schijf heeft ook drivers nodig! Daarom lukt het niet.

XP ondersteunt in principe géén SATA-schijven wanneer je het gaat installeren.
Je moet daarvoor een aparte opstart-cd aanmaken.
Ga met je Packard..... naar de medewerker die beweerde dat je er xp op kan installeren en vraag hem hoe je dat doet ..... !!!!!

ja ik ben naae mediamarkt gegaan en 1 zon gast die heeft aangeboden om het voor mij te doen:D hij had inderdaad een apparte cd met wat drivers erop

maar bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan