Van windows vista naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xstreme

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Goedenavond,

Ik wil graag een downgrade uitvoeren van windows vista naar windows xp. Nou wil ik graag precies vragen , welk stappenplan ik moet volgen en hoe ik aan mijn xp drivers kom.

Ik heb een packard bell istart 8300 aio met productnummer: 743028960337. Ik geef deze informatie even kunnen jullie zelf even kijken naar de onderdelen etc. Het is een computer waarvan vista al is voorgeïnstalleerd, dus ik heb geen cd van vista. Wel heb ik een driver cd van de vista drivers. Nou heb ik zelf al veel gezocht op internet en ben ik er wijs uit geworden dat ik de xp drivers moet hebben. Ik kom er alleen niet echt zelf uit hoeveel, welke en waar ik deze moet halen.

Ik hoop dat iemand mij daarom ook even kan helpen en voor me kan kijken. Ik heb mijn persoonlijke bestanden allemaal op schijf staan dus die zijn veilig. Vragen: moet ik eerst een partitie aanmaken voor xp en dan vista verwijderen? is er een mogelijkheid om meteen vista te verwijderen en xp op te zetten? En hoe zorg ik ervoor dat mijn sata word herkend? En als laatste , is dit allemaal mogelijk op mijn computer of is het te ingewikkeld? Zal mijn xp goed draaien?

Ik hoop van iemand te horen.
Alvast bedankt

Tja, die drivers kun je zelf zoeken. Als op de website bij je machine een sectie XP staat, dan staan dáár de drivers.
Opstarten vanaf de XP CD is een simpele methode om te starten. Als je daarna formatteert dan is Vista weg, maar hoogstwaarschijnlijk óók je recoverypartitie. Idd. is het maken van een partitie handiger. Wat je ook nodig hebt zijn de SATA drivers voor XP. Ook die zijn te vinden op de website van de fabrikant van de machine. Je hebt dan wel een diskettestation nodig. Heb je dat niet dan moet je een XP CD slipstreamen. Hoe je dát doet : Klik

Voor je eraan begint, kijk eens in je boekje of wat je ook meegeleverd gekregen zou hebben hoe of waar je recovery bestanden staan en dat je deze misschien het best eerst op een dvd gaat branden zodat je terug naar vista terug kan wanneer je daar behoefte aan zou hebben.

verder heb ik even zitten zoeken naar jouw drivers maar volgens de packard bell site klopt jouw productnummer niet...

Voor die 1.30 kun je je idd. geen buil vallen. Ik mag aannemen dat wanneer PB een machine aflevert zondr A-drive en ze vervolgens een XP CD aanbieden je heel voorzichtig mag aannemen dat het een slipstream XP CD betreft. (Weten doet ik het echter niet)

Laatst bewerkt:
Ja die 1.30 euro cd heb ik al een keer besteld en gebrand maar dat waren de drivers voor vista. achja had ik die teminste in me bezit haha, nooit weggegooid. Maar packard bell biedt dus geen drivers voor xp aan. Nou ben ik naar nvidia.nl (uk) gegaan en heb gekozen voor nforce 630 a / 7025 maar dan geklikt voor xp. Er staat in de handleiding dat deze download de volgende drivers bevat:

Windows XP Driver Versions:

Ethernet Driver (v67.89) WHQL
Network Management Tools (v67.91) "Sedona"
SATAIDE Driver (v10.3.0.42) WHQL
SATARAID Driver (v10.3.0.42) WHQL
RAIDTOOL Application (v10.3.0.42)
SMU Driver (v1.61) WHQL
SMBus Driver (v4.69) WHQL
Away Mode Driver (v6.0.6000.107) WHQL
Installer (v6.14)

Dit is dus een driver download voor het moederbord. Zijn dit dan de sata drivers die ik nodig heb? of moeten er nog andere bij? Mocht dat zo zijn mis ik nu alleen de audio driver en de videokaart toch?

Ik durf het niet te zeggen.
Wat je wellicht nog het beste kunt doen is software "regelen" vwaarmee je een complete systeembackup kunt maken. Als je die hebt, dan kun je naar hartelust experimenteren. Mislukt het experiment, dan zet je die schaduwkopie terug en je kunt weer verder.

Oke dat ga ik doen en experimenteren. Bedankt voor alle aanwijzingen en tips:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan