van Windows XP Professional naar Home Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
217
Hey,

Ik heb (denk ik) een illigale Windows XP Professional. Want de computer heeft mijn vader gekocht van een vriend van hen. Maar de besturingsysteem stond er al op. Deze computer is best traag en oud (denk ik). Nou heb ik een Windows XP Home Edition die legaal is. Maar die is al ooit geïnstalleerd op een andere computer die ik nog heb liggen, maar niet gebruikt. Kan ik dan mijn Legale Windows XP Home Edition installeren en Windows XP Professional verwijderen?

Ik gebruik dan Windows XP Home Edition op 2 computers waarvan ik 1 nog gebruik, mag dat en kan het wel?

Alvast bedankt,

Gr. Chun
 
Als je maar één computer gebruikt, is het toegestaan.... met de andere kun je dan niet meer updaten want dan krijg je daar meteen de "illegale software" melding... Wel even melden bij MS anders krijg je de software niet geactiveerd....
 
Laatst bewerkt:
Dus nu kan ik gewoon mijn legale Windows XP Home Edition in mijn PC stoppen, eerst formateren en dan opnieuw installeren? Heb ik goed begrepen? En als ik maar met 1 werk?
 
Ja.
Je mag zo'n pakket maar op 1 PC gebruiken.
 
Heb je van die "nieuwe" PC wel een CD met alle drivers? [chipset e.d.], anders is het misschien raadzaam om die van te voren even bij elkaar te zoeken..... [eventueel te downloaden]
 
Het is inderdaad legaal om hem op een nieuwe PC te installeren als je hem op de oude niet meer hebt staan, tenzij het een OEM editie is, die mag je alleen op de bijgeleverde PC gebruiken. Het kan zijn dat activeren via internet niet werkt omdat je deze al eerder geactiveerd hebt op die oude PC. Je moet dan even bellen met de Helpdesk van Microsoft, als je dan zegt dat je deze versie niet meer gebruikt op de oude PC helpen zij je wel verder.
 
Ik kon na de installatie gewoon activeren en registreren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan