van Word naar PDF en dan achtergrond meenemen in PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schmitje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2013
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of het mogelijk is en bij wie ik zou moeten zijn om dit te laten maken, maar ik zit met hel volgende.

Graag zou ik het mogelijk willen maken om vanuit Word een bestand op te slaan als PDF waarbij je op het moment je het als PDF opslaat automatisch een achtergrond wordt meegenomen.
Hierbij dient het bronbestand niet voorzien te worden van een achtergrond, alleen het bestand dat ge-PDF-t is.
Het mooiste zou zijn als je dit kan selecteren vanuit het menu opslaan als, zoals je nu ook daar de keuze kunt maken voor opslaan als PDF.
Er moet wel een mogelijkheid blijven om de PDF ook zonder achtergrond op te slaan.

Grts

Ik ben benieuwd naar de antwoorden die je gaat krijgen / of een directe en selecteerbare optie mogelijk is.
Ga je deze oplossing niet krijgen, dan zou een oplossing kunnen zijn het maken van een macro die je ongeveer 1 seconde voordat je het bestand als .pdf gaat opslaan, activeert. Nadat de macro is uitgevoerd, sla je het werkstuk op als .pdf. Zodoende slaat Word dan je bestand mét achtergrond op als .pdf. Wil je het .pdfje opslaan zonder achtegrond, dan sla je 'm uiteraard op vóórdat je de macro activeert.

Even voor de duidelijkheid wil je dit bestand nu opslaan met of zonder achtergrond?

Als je hem namelijk met de achtergrond wilt opslaan dan is het misschien een optie om hier een afbeelding van te maken en deze te gebruiken als achtergrond.

Volgens mij omschrijft Schmitje heel nauwkeurig wat hij bedoelt / wilt bereiken, dat behoeft m.i. geen verduidelijking meer. Lees het bericht nog eens rustig en vooral goed door.

Excuses, was er denk ik niet helemaal bij. Maar wat ik als enige mogelijkheid zie is dat je het bestand maakt en op het laatste moment de achtergrond er pas bij zet.(vlak voor het omzetten naar PDF). Een andere oplossing voor dit probleem zie ik niet

Tja en dat nu was precies wat ik TS adviseerde in mijn 1e berichtje....................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan