• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van xlsx naar vcard voor contactpersonen in iphone

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er weer en heb gelijk geprobeerd om mijn adressen om te zetten. Van de 420 adressen die ik heb, gaan er 313 mee naar mijn icloud en zijn dan ook weer te lezen in mijn iphone. Bij de andere adressen geeft icloud.com aan dat er fouten inzitten en kunnen daarom niet worden geïmporteerd. Ik probeer te begrijpen waarom niet. Zou het kunnen komen dat mijn iphone/ipad in het Nederlands geconfigureerd zijn en de vcard-omzetting met Engelse headers werkt? Lang niet alle velden die ik heb aangemaakt (in excel) komen mee en bij elke naam krijg ik in mijn iphone onder het telefoonnummer de woorden: 'IM_SERVICE_NAME' te zien. Daarnaast krijg ik onder e-mail een veld 'e-mail gevonden in Mail' te zien met daarin de tekst van de laatste e-mails. Het is al een enorme verbetering met wat ik had!

Ik zou me voor kunnen stellen dat Apple een andere vCard specificatie gebruikt. Als je die weet te achterhalen dan is het aanpassen van de nu gebruikte code een fluitje van een cent.

In Objective C, waarin de iPhone software is geschreven werd gebruik gemaakt van vCard V2.1, maar dat lijkt me inmiddels wel achterhaald.
Misschien dat je vanuit je iPhone een contact kan exporteren naar een vCard en deze dan hier plaatsen. Mag uiteraard geanonimiseerd zijn.

Welke suggestie heb je eigenlijk gebruikt ?

Ik heb de suggestie van Edmoor gebruikt, omdat daar een knop bijzat om mijn adressen als 'vcard' te kunnen wegschrijven. Ik zie dat ik nog een probleem heb, en dat is dat itunes mijn beide apparaten niet wil tonen. Grrr. Ik zie ze wel verschijnen in verkenner, maar als ik dan op 'internal storage' klik, krijg ik te zien dat deze map leeg is. heeft het zin om een vcard uit itunes te posten?.

Proberen kan altijd natuurlijk.

Hier is een voorbeeld van een (verminkte) Vcard uit mijn icloud. Hopelijk kun je hier iets mee?

Bijlagen

• Test vcard.jpg
    Test vcard.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 77
Sorry, dit beter? Moest hem even zippen, want hij wilde hem niet uploaden.

Bijlagen

verander
Code:
ADR;TYPE=home:Prof. Lorentzlaan 76[COLOR=#ff0000],[/COLOR] Zeist[COLOR=#ff0000],[/COLOR]
eens in
Code:
ADR;TYPE=home:Prof. Lorentzlaan 76[COLOR=#ff0000]; [/COLOR]Zeist[COLOR=#ff0000];[/COLOR]
en importeer dan eens

Wil wel, maar weet niet hoe ik die codes moet aanpassen :( Edmoore kun jij dit in jouw voorbeeldbestand aanpassen (dat met de knop naar opslaan als vcard?) dan maak ik weer een nieuw voorbeeld.

Laatst bewerkt:
In je voorbeeldje van bericht#30

Edmoore kun jij dit in jouw voorbeeldbestand aanpassen (dat met de knop naar opslaan als vcard?) dan maak ik weer een nieuw voorbeeld.

Dat gaat niet omdat je in je bestand geen aparte cellen hebt voor Straatnaam, huisnummer en plaats.
Maar alphamax bedoelt dit:
Code:
BEGIN:VCARD
VERSION:3.0
N:Oogheelkunde Diakonessen Ziekenhuis Zeist;Diak;;;
FN:Oogheelkunde Diakonessen Ziekenhuis Zeist
EMAIL:oog@diak.nl
TEL;TYPE=CELL;TYPE=PREF:0882509429 (Home)
ORG:diankonessen;oogheelkunde
TITLE:oogarts 
NOTE:Ooogarts IM:geen idee SOURCE:Apple iCloud
BDAY:23-10-1978
ADR;TYPE=home:;;Prof. Lorentzlaan 76;Zeist;Nederland;3707 HL
URL:diak.zeist.nl
IMPP:instant messenger handle.
END:VCARD

Zoals je ziet heb ik tevens 2x een ; voor het adres gezet, dat kan wel in de code worden aangepast.
Sla dat op in een tekst bestandje en geef die de extensie .vcf
Daarna dus importeren en kijken hoe het er uitziet.

Bij mij ziet het er na de import zo uit:
vCard.JPG

Laatst bewerkt:
Bij mij ziet het er zo uit (in icloud). Al wat beter, alleen verschijnt het woord 'home' achter het mobiele nummer en in notities staat een hoop achter 'oogarts' wat er niet thuishoort.

Wat ik nog niet snap, is hoe tover ik die codes waar ik net mee heb gewerkt, tevoorschijn, zodat ik zelf deze codes kan gaan aanpassen? Ik heb in de handleiding van Alphamax gekeken, maar snap niet hoe ik die open.

Heb nu even geen tijd meer; heel erg bedankt tot zover!

Bijlagen

• test-diak.jpg
    test-diak.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 84
Ik heb de code in je document aangepast. Probeer het eens:
Bekijk bijlage Test.xlsm

Die code kan je zelf bekijken door in Excel op de toetscombinatie ALT+F11 te drukken.
Dat woord home zet Apple er kennelijk zelf achter.
Oogarts staat kennelijk in je document bij Note.
Wat er achter staat zijn dingen uit je document die ik nergens anders kwijt kon.
Dat kan je ook gewoon weg laten uiteraard.

Laatst bewerkt:
Hiermee kom ik een heel eind:
Nu met vaste gegevens, maar afhankelijk van de gegeven in het werkboek kunnen de vaste gegevens vervangen worden door elementen uit de array sn.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    sn = ActiveSheet.Cells(1).CurrentRegion

'       schrijven:
'       veld;tabnaam;specificatie;tekenset:

'       schrijfwijzen: alternatieven
'       Print #1, "ADR;WORK;UTF-8:;kantöór"
'       Print #1, "ADR;type=WORK;charset=UTF-8:;kantöór"

'       opties voor tabnaam
'       work, home, postal, parcel, intl

'       opties voor charset
'       UTF-8, ANSI

For j = 2 To UBound(sn)
        Open "G:\OF\start_" & Format(j, "000") & ".vcf" For Output As #1
            Print #1, "BEGIN:VCARD"
            Print #1, "VERSION:3.0"

Print #1, "N:Kuyper;Anton;Gerard;dr."
            Print #1, "FN:Anton Kuyper"
            Print #1, "NICKNAME:alias"
            Print #1, "EMAIL:suggestie@telfort.nl"
            Print #1, "EMAIL:voorbeeld@gmail.com"

Print #1, "ADR;TYPE=home:;;Achterstraat 12;Goes;Zeeland;1522EG;Nederland"
            Print #1, "TEL;TYPE=home:+31 20 34566785"
            Print #1, "TEL;type=home;TYPE=fax:+31 20 3237777"
            Print #1, "TEL;type=cell:+31 6 32555598"
            Print #1, "URL:www.voorbeeld.nl"

Print #1, "ORG:Het ziekenhuis;afdeling HRM"
            Print #1, "TITLE:afdelingshoofd"
            Print #1, "ADR;TYPE=work:;;Steenstraat 12;Arnhem;Gelderland;6812KL;Nederland"
            Print #1, "ADR;WORK;UTF-8:;kantöór"
            Print #1, "TEL;TYPE=work:+31 6 67876543"
            Print #1, "TEL;TYPE=fax:+31 20 3238888"
            Print #1, "TEL;PAGER;VOICE:semafoor"
            Print #1, "URL;Type=work:www.snb-vba.eu"

Print #1, "X-WAB-GENDER:2"
            Print #1, "BDAY:20161008"

Print #1, "NOTE:notitieregel"

Print #1, "END:VCARD"
        Next
    Close
End Sub

Dank, maar, sorry, hoe krijg ik jouw gegevens aangepast in dit bestandje dat Edmoors bestand (dat met de knop om het automatisch in een vcard op te slaan)? Ik heb het bestandje toegevoegd.

Bijlagen

Door het zelf te doen volgens dit patroon:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    sn = ActiveSheet.Cells(1).CurrentRegion

For j = 2 To UBound(sn)
        Open "G:\OF\start_" & Format(j, "000") & ".vcf" For Output As #1
            Print #1, "BEGIN:VCARD"
            Print #1, "VERSION:3.0"

Print #1, "N:" & sn(j,2) & ";;"  & sn(j,1)
            Print #1, "FN:" & sn(j,1) & " " & sn(j,2)

'            ---- enzovoorts meer

Print #1, "END:VCARD"
         close
    Next
End Sub

Het is gelukt! Ik heb al mijn contacten weer terug kunnen zetten :) Ik dank jullie voor je hulp! Waar vind ik de knop met 'vraag opgelost'?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan