Van XP naar 2000???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hedgehog

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2003
Berichten
7
Hoi allemaal,
Ik heb pas geleden een computer gekregen voor op mijn eigen kamer, maar ik ben niet echt een whizzkid. Het is echt een beetje een slome computer, en een of ander iemand heeft er toch XP op gezet en het loopt verre van lekker. Ik heb nu van een vriend de installatie-cd van Windows2000 gehad.
Nu komt mijn probleem. Omdat het systeem 2000 als de oudere versie ziet, wil hij hem niet installeren. Mij is aangeraden de C schijf te formatteren om zo van XP af te komen, maar hoe doe ik dat? Ik heb het via MS Dos Prompt geprobeerd, maar daar kreeg ik te horen dat het te formatteren volume in gebruik is (logisch natuurlijk). Hoe pak ik dit aan?
 
Opstarten met de win2000 cd en dan de aanwijzingen op het scherm volgen
 
Dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik opstart, dan start Windows XP gewoon op, ik krijg niks van die CD te zien...
 
Heb je in de BIOS al je opstart volgorde aangepast?
 
Je moet in het bios de bootvolgorde veranderen.
Als eerste cd-rom dan booten met cd erin.
 
Ik weet niet precies wat je ermee bedoelt, maar ik heb bij het opstarten op DELETE gedrukt en bij de setup de 'Primary Boot Disc' op 'CD-ROM' gezet...
 
Dat bedoelde ik ook.
Als dat niet werkt is de cd-rom niet bootable.
Dan kun je opstartdiskettes gebruiken.
Te downloaden op www.bootdisk.com
 
Sorry dat ik zoveel vraag, maar welke bootdisk moet ik daar PRECIES hebben? Ik heb er echt de ballen verstand van, sorry...
 
Hartstikke bedankt man, ik ga het zo proberen. Ik laat het jullie wel weten...

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan