Van XP naar 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter BxS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BxS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Op onze 7 jaar oude laptop hoort normaal Windows 2000 te zitten. Maar in 2006 hebben we XP erop geïnstalleerd, maar nu willen we heel Windows 2000 er weer opzetten omdat hij met XP niet helemaal goed werkt. Maar als we die cd's van Windows 2000 erin doen, geeft hij een foutmelding: 'Kan setup niet openen, er is al een nieuwere versie van Windows geïnstalleerd.' Of iets in die richting.

Is er een manier om Windows XP te verwijderen (zonder die cd's dus, die zijn we namelijk kwijt), zodat ik daarna 2000 er weer op kan zetten?

Hoi,

Waarschijnlijk zit er nog een 3,5 diskdrive in die laptop.
Als je een opstartdiskette hebt die werd gebruikt voor de installatie van Win98, kan je daarmee opstarten en de harde schijf formatteren.
Hierna kan je Win2000 weer installeren.

Hoi,

Waarschijnlijk zit er nog een 3,5 diskdrive in die laptop.
Als je een opstartdiskette hebt die werd gebruikt voor de installatie van Win98, kan je daarmee opstarten en de harde schijf formatteren.
Hierna kan je Win2000 weer installeren.

Is er geen manier om Windows gewoon van je laptop af te gooien zodat je 2000 er gewoon zonder problemen op kunt zetten?

Ik ben bang dat we de opstartdiskette van Win98 niet hebben.

Maar toch bedankt voor de reactie.

Je kunt ook met een willekeurige cd van WinXP (ook van een ander dat maakt niet uit) opstarten en dan de bestaande partitie verwijderen.

Je kunt ook met een willekeurige cd van WinXP (ook van een ander dat maakt niet uit) opstarten en dan de bestaande partitie verwijderen.

Ik heb hier alleen de cd's van Windows XP van 2 jaar geleden en Windows 2000 liggen, maar als ik die WinXP van 2 jaar geleden erin gooi, komt er een melding dat de laptop niet overeenkomt met die Windows ofzo. Kan kloppen, want die komt van een ander merk laptop. En die 2000 doet het dus ook niet.

Mag ik vragen hoe je de 'bestaande partitie' verwijdert?

HOi,

Ja, kan kloppen .... die xp-cd is waarschijnlijk een recovery voor een ander merk en kan je daarvoor niet gebruiken.
Er is vast wel iemand die de benodigde cd of diskette wél heeft ..... ?!?!?

Er bestaat ook iets als UBCD, een bootable CD waarop allerlei hulpprogrammaas staan zo ook FDISK. Hiermee kun je je bestaande partities verwijderen. Ook kun je de Bootsector repareren. Als je dit gedaan hebt kun je vrijwel zeker wel W2K installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan