Van xp naar vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simontheys

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Op onze vaste pc hebben we nog het besturingssysteem XP, aangezien dit onlangs is afgeschaft kunnen we bijvoorbeeld niet meer online bankieren. Ik heb een cd van vista liggen dus zou deze kunnen installeren. Ik weet dat je dan alles opnieuw dient te installeren. We hebben internet van een B-box van Belgacom. Wanneer ik vista installeer op de vaste pc dien ik dan deze b-box ook opnieuw te installeren of kan ik gewoon meteen zonder problemen op internet?

We kunnen niet in je instellingen kijken natuurlijk. Bovendien zul je eventueel ook de drivers voor je netwerk kaart moeten hebben om online te kunnen. Indien je de juiste drivers hebt en de B-box juist is ingesteld zou het direct kunnen werken

Je kunt zoals marcel (hoogteijling)
Zij windows vista naast windows xp installeren je hebt dan wel nog genoeg gb nodig op de c:/ of op een andere hardeschijf die in de pc zit en je moet van de c:/ een stuk verkleinen hoeveel je wil en dan met de gbs die vrij komen een nieuwe partitsie maken of op andere hdd installeren en dan windows vista cd er in en de stappen doorlopen die je gewent bent(waneer je de optie krijgt te kiezen waar vista moet kies je de net aangemaakte partitsie of andere hdd en installeren) wanneer je de pc opstart krijg je een zwart scherm met tekst windows xp en.window vista waneer je eentje kiest bijv xp dan.start xp op zoals gewent

Beste is de partitie te hernoemen naar windows vista want dan weerje welke nieuwe partitie is

Als je windows geinstalleerd hebt moet je wel de drivers met je computer bijgeleverde cd/dvd herinstalleren op vista(ook als je hem naast xp hebt gedaan) of via internet de drivers vinden(als je op internet kan zonder driver te installeren kan.op.win 7 vista weet niet)

Aan de modem hoeft niks veranderd of geinstalleerd te worden dus hij kan zo blijven hoe die is

Vriendelijke groet, musa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan