Van XP naar W 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Thans heb ik W xp. Ik gebruik Outlook Expres. Daarin staan vele ingaande en verzonden mails. Een nieuwe computer met W 7 komt er aan. Ik wil de oude gegevens uit OE overzetten naar de andere pc. Ik kom er niet uit op welke wijze dat kan. Ik weet dat in 7 OE niet meer bestaat. Iemand een idee

Is normaal geen enkel probleem. Bij Windows 7 zit Windows Live Mail en die vraagt normaal bij het eerste gebruik of je de accounts en e-mailberichten wilt aanmaken/importeren en dan loopt alles vanzelf. Wel zorgen dat je eventueel de e-mails en accounts uit OE eerst exporteert naar een map/locatie die je weet. Als Windows Live Mail daar naar vraagt weet je de locatie.

Zorg in ieder geval dat je de oude pc niet direct wegdoet. Dat heb ik ook niet gedaan en ik heb er nog iedere dag profijt van. Normaal zou Windows 7 goed en prettig moeten werken, maar ik heb alles meegemaakt wat je niet wilt meemaken.

Daar zit het probleem. Dat exporteren! Dat gaat naar outlook. Dat wil ik niet. Ik wil een bestand dat in een andere pc kan worden ingelezen. Moet dat via een externe disk?

Dat weet je niet, want ik heb geschreven dat je dat uit voorzorg doet en hoe die dat opslaat is mij een zorg als Windows Live Mail dat kan importeren is het goed. Maar ik denk dat Windows Live Mail dat zelf wel regelt. Ik kan me het niet herinneren maar bij mij liep dat als een trein. Dus ik zou even afwachten waar WLMail mee komt en doet bij de opening.

Ik geloof dat het zo werkt. Als je nu in de zoekmachine dbx intikt dan krijg je alle mappen van de e-mails en die kopieer je naar een map bijvoorbeeld \OutlookExpress_dbx-bestanden en als WLMail daar om vraagt ga je naar die locatie.

Ja, als je geen netwerk hebt dan moet je dat natuurlijk via een externe doen.

Je moet de .dbx bestanden op de volgende manier kunnen vinden:
a. Start Outlook Express
b. Ga naar Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> knop Archiefmap -> [selecteer alles in het vakje met de padnaam. Let op: Loopt voorbij de rechter kantlijn, dus blijf slepen met je muis] -> Ctrl-C toetscombinatie
De juiste map zou dan op het klembord moeten staan. Klik 2x Annuleren en sluit daarna Outlook af.
Dan in Windows: Start -> Uitvoeren -> [Maak het uitvoeren vakje leeg en doe Ctrl-V. Druk daarna op OK.]
Je zou dan in de map moeten zijn waar al je Outlook Express bestanden staan. Maak een kopie van alle bestanden in die map. Die backup zou je dan moeten kunnen importeren in Live Mail.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zei ook niet *.dbx maar gewoon dbx met search compagnion en de zoekmachine Everything heb ik ze binnen een seconde.

E:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Identities\{AF14C487-7CBC-456F-8CCA-76D496814E41}\Microsoft\Outlook Express
Dit is de locatie. Username = jouw username

@De Hulk: Dat is een onzuivere padnaam, want de GUID (={xxxxx-xxxx-xxx-xxxx} wisselt ook. Bovendien hangt het er maar vanaf op welke schijf XP is neergezet (dus E: is ook niet gegarandeerd).
De enige zuiver methode (naast het kijken in de registry) is mijn methode van de Archiefmap om te achterhalen waar de .dbx bestanden zijn opgeslagen.

Tijs.

De enige zuiver methode (naast het kijken in de registry) is mijn methode van de Archiefmap om te achterhalen waar de .dbx bestanden zijn opgeslagen.
Als je dat schrijft ben je in mijn ogen een amateur. In vrijwel iedere willekeurige zoekmachine typ je dbx en je hebt alle dbx-bestanden met de locatie (path). Maar je hebt altijd mensen die het beter weten.

(dus E: is ook niet gegarandeerd).
Ik neem aan dat de mensen zelf ook nog hun verstand gebruiken. Allles tot op de letter voorkauwen lijkt me ook niet praktisch. De volgend keer heb je een gelijk probleem met een opdrachtregel en je komt er maar niet achter hoe het zit? Is dat de bedoeling?

Laatst bewerkt:
@De Hulk: Geen idee wat jouw probleem is, maar ik reageerde alleen/vooral op je 2de paragraaf, niet op de eerste.
Bovendien lijk je te vergeten dat we het hier over XP hebben, en de search companion standaard (zover ik weet) niet in verborgen en systeemmappen kijkt. [Ik ga er hier vanuit dat je met search companion het normale Verkenner zoek-scherm bedoelt, en hopelijk niet de zoekfeature die pas in Vista en W7 is geïntroduceerd.]

Toevoeging: Je doet (vooral door dat username=jouw username) alsof het pad dat je opgaf een (min of meer) vast gegeven is en zo is aan te passen aan de situatie van de topic-starter. Dat is dus niet waar, maar goed, lees jij vooral maar alles half en zo.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb eerst live mail geprobeerd, maar dat vond ik lang zo fijn niet als OE. Vervolgens heb ik onder Win 7 het gratis mailpakket Mozilla Thunderbird geinstalleerd en daar ben ik zeer over te spreken. Thunderbird heeft ook een import functie om alle OE over te zetten, maar het belangrijkste vind ik wel de "look-and-feel" van Thunderbird. die komt veel meer in de richting van het oude vertrouwde Outlook Express (waarvan ik absoluut niet snap dat MS dat niet gewoon beschikbaar gemaakt heeft onder Win 7).

Mod-edit
Gaan we terug on-topic om TS verder te helpen/ondersteunen met zijn probleem?

Middels deze pathname E:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Identities\{AF14C487-7CBC-456F-8CCA-76D496814E41}\Microsoft\Outlook Express
Dit is de locatie. Username = jouw username heb ik op de externe kopie emails gevonden. Dit werkt niet met 7 om daar dezelfde route te gebruiken. Enig idee?

Wat zegt de archiefmap-aanduiding in Outlook Express? Zie posting #8 [Zoals je gemerkt hebt ben ik niet gerust op de E:\Documents and Settings benadering van De Hulk]

Tijs.

Dat is denk ik het GROOTSTE probleem. Ik heb geen Outlook express meer. Een nieuwe computer met W7 en Live Mail. Via verkenner en het genoemde path heb ik op de externe wat gevonden.

Dit snap ik dan even niet, je schreef zelf in de startposting dat de Windows XP machine nog bestond:
Thans heb ik W xp. Ik gebruik Outlook Expres.

Maar goed, als die externe schijf het enige is dat je nog hebt, wat staat daar allemaal in die ene map?
folders.dbx
Postvak IN.dbx
Postvak UIT.dbx
Verzonden Items.dbx

etc.?

Tijs.

Ja, een beetje onduidelijk. De oude is er nog wel maar niet meer aangesloten. Ik heb op de externe een 1 op 1 kopie gemaakt. Inderdaad staan daar onder andere de bestanden op die je beschrijft; dus naam.dbx, datum, dbx bestand en grootte

Nu is het wel mogelijk om op een windows7 computer Windows Mail (verbeterde versie van Outlook Express en standaard e-mail programma in Vista) te installeren. Vanuit Windows Mail kunnen de .dbx files probleemloos geïmporteerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan