Vanaf DvD Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpie!

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
84
Hoi,

Ik had een vraagje in mijn laptop zit een cd speler.
Nou heb ik een externe dvd speler waar ik vista mee wil instaleren.
Mijn laptop boot niet vanaf usb:(
Nou heb ik van iemand gehoord dat je een boot cd moet downloaden.
En dat je daarmee weer vanaf usb kan booten.
Is dat mogelijk?

Groetjes,
Hulpie!
 
als je pc niet kan opstarten van af USB dan houd het op .
je (bios) pc moet het namelijk wel ondersteunen
 
als je pc niet kan opstarten van af USB dan houd het op .
je (bios) pc moet het namelijk wel ondersteunen

Dus ook niet als ik hem dan vanaf de interne cd speler met een boot cd laat opstarten en dan kiest dat ik van usb wil opstarten

Bijv met de ultimate bootcd?
 
Hoi !

Waarom zet je niet eerst XP op je PC en start van daar uit de Vista-DVD op ?

Ik zie niet hoe je dat met een UBCD kunt doen !

Misschien zou het via een Bart'sPE opstartschijf lukken, maar als je die eerst nog moet fabrieken zet je er sneller XP (zonder update's) etc op (op een minimale partitie), en dan Vista op de tweede partitie.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Waarom zet je niet eerst XP op je PC en start van daar uit de Vista-DVD op ?

Ik zie niet hoe je dat met een UBCD kunt doen !

Misschien zou het via een Bart'sPE opstartschijf lukken, maar als je die eerst nog moet fabrieken zet je er sneller XP (zonder update's) etc op (op een minimale partitie), en dan Vista op de tweede partitie.

Greetz,

Harry.

Dat is een goed idee maar er hoeft dan geen usb gebruikt te worden want dat kan die laptop niet.
Maar Alvast Bedankt!
 
Hoi !

Vanuit XP kun je dan die externe DVD-speler toch benaderen ?

Ik doe dat vaak als ik de onboard DVDspeler/brander van een klant niet vertrouw start ik op van mijn externe speler !


Het zou evt. nog vanuit Win98SE kunnen, mar de vraag is dan of de externe speler herkend wordt.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Vanuit XP kun je dan die externe DVD-speler toch benaderen ?

Ik doe dat vaak als ik de onboard DVDspeler/brander van een klant niet vertrouw start ik op van mijn externe speler !


Het zou evt. nog vanuit Win98SE kunnen, mar de vraag is dan of de externe speler herkend wordt.

Greetz,

Harry.

Ja dat kan ook maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoel als je windows vista dan op die andere partitie wilt instaleren dan moet die toch ook opstarten vanaf de dvd speler?
 
Hoi !

Nee, als je begint vanuit XP en je geeft de juiste partitie etc. etc. op, gaat de rest vanzelf !

Interne- of externe speler maakt toch geen verschil, want je installeert vanuit een werkend besturingssysteem, dat de speler herkend.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Nee, als je begint vanuit XP en je geeft de juiste partitie etc. etc. op, gaat de rest vanzelf !

Interne- of externe speler maakt toch geen verschil, want je installeert vanuit een werkend besturingssysteem, dat de speler herkend.

Greetz,

Harry.

Ok dan ga ik aan de slag maar nog een klein vraagje hebben jullie mischien tips voor partitie software?(liefst gratis:D )
 
Hoi !

Gparted: http://gparted.sourceforge.net/ is gratis


Acronis Disk Director is makkelijker werken, helaas niet gratis.

Partition Magic hetzelfde.

Maar eh.....je kunt toch partitioneren met de XP-CD als je HDD nu leeg is/mag ?


Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan