Vanaf school niet kunnen inloggen of FTP server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Kramer

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
8
Beste forumleden,

Ik heb sinds kort GuildFTPd draaien op een pc die we toch niet meer nodig hadden. Dit ging allemaal prima, users ingesteld, paths aangemaakt en uiteraard de router op poort 21 doorgelinkt.

Maar nu mijn probleem:
Het inloggen (met internet explorer) van buitenaf ons netwerk is geen enkel probleem, vanaf meerdere locaties en pc's. Alleen op mijn school (Horizon College) lukt het niet. En dat is toch een beetje mijn hoofreden dat ik de server heb opgesteld, om bestanden tussen thuis en school uit te wisselen.

Ik krijg wel netjes het inlog scherm waar ik m'n username en wachtwoord moet intikken. die hij ook herkent, dus dat gaat ook goed. Maar dan staat er links onder in het scherm ''Bezig met ophalen van de inhoud van de map''. Dit doet hij dan een minutje, en zegt dan: Fout met de FTP server, Controleer of je wel toegang hebt (of iets dergelijks).

En daar komt nog eens bij dat mn klasgenoot wel gewoon op zijn (betaalde) ftp webspace kan komen. Dus het ligt ook weer niet helemaal aan het netwerk van de school.

Wie o wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.
Vriendelijke Groet,

Rene Kramer

[edit] owja het is ftp://84.105.175.5 voor als jullie het willen proberen, inloggen met Username: gast en wachtwoord: gast [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nou rene
heb het even geprobeert maar kan gewoon inloggen hoor.
Dus ik denk dat het aan jouw zijde ligt

Groeten EdVel
 
Nou rene
heb het even geprobeert maar kan gewoon inloggen hoor.
Dus ik denk dat het aan jouw zijde ligt

Groeten EdVel

Ja Klopt, ik heb ook geen problemen met inloggen op de server vanaf welke pc dan ook waarmee ik het heb geprobeerd. Alleen op school wil hij niet helemaal.
 
Rene, dat is dan een instelling op school en dat zullen ze wel met een reden gedaan hebben.
Dus het is of gewoon accepteren dat je er niet op kan, of met systeembeheer gaan lounchen :)

Er zijn nog waarschijnlijk wel mogelijkheden om er omheen te komen, maar dat is niet de bedoeling dat we dat allemaal gaan uitleggen omdat dat het omzeilen van de beveiliging van je school is.
 
Laatst bewerkt:
Daar dacht ik ook aan ja, maar hoe kan het dan dat me klasgenoot wel gewoon op zn ftp kan komen. ook gewoon ftp://ip in de adres balk.

Misschien zou een FTPclient nog werken. Maar volgens mij kan ik niets instaleren daar dus dan moet het via een web ftp. En daar heb ik het ook niet zo op. Anders is het inderdaad erbij neerleggen en iets anders verzinnen.
 
Hallo je moet er voor zorgen dat je ftp server ook pasive ftp toestaat. Hiermee kom je wel door de firewall, zoals je klasgenoot. Hier nog even een link naar de voor en nadelen en werking van pasieve en actieve ftp.

Groetjes Erik Rothuis
 
Hallo je moet er voor zorgen dat je ftp server ook pasive ftp toestaat. Hiermee kom je wel door de firewall, zoals je klasgenoot. Hier nog even een link naar de voor en nadelen en werking van pasieve en actieve ftp.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo,
Je hebt het over pasive ftp bij de ftp server. Dus dat zou betekenen dat ik bij GuildFTPd iets zou moeten instellen.
Ik heb namelijk wel al (op school dan) het vinkje pasief FTP protecol gebruiken aangevinkt. bij internet opties, onder het tabblad geavanceerd.
Dus zou je me misschien kunnen uitleggen waar ik dat bij mn server in moet stellen.

Wel alvast bedankt voor al jullie berichten, Super:thumb:

Groet Rene

Ps: om middernacht sluit de pc vanzelf af, dus 's nachts klopt het dat hij het niet doet.:D Gaat om 8 uur ofzo weer aan.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb het inmiddels opgelost door gewoon een andere server te instaleren. Namelijk Surv-U. Nu doet hij het prima, en lijkt nog sneller te gaan ook.:thumb:
 
Ikzelf draai hier bullit proof ftp server is echt super
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan