• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vandaag-vandaag is 0, maar in werkelijkheid 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesjes001

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Dag allemaal

ik heb een formule (=netto.werkdagen) gevonden om het verschil tussen 2 datums te berekenen, maar ik merk dat als ik bv. 01/01/2015 als begin- en einddatum ingeef, dan is het resultaat 0.
Voor het document dat ik gebruik, klopt het niet, want het resultaat zou moeten zijn 1 dag. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Mvg

Lies

Indien je denkt dat de uitkomst 1 dient te zijn =>

jouw formule+1 en het resultaat is dan 1.

Het had een oplossing kunnen zijn, maar dat is het nog niet. Want dan geeft excel altijd de +1 in. Het zou enkel moeten zijn als het resultaat 0 is, dan zou er een 1 moeten verschijnen. Ik geef je een voorbeeld, want dat maakt het duidelijker.

@Liesjes001

begindatum 01-01-2015 einddatum 02-01-2015 geeft als resultaat 1.

Jouw gewenste uitkomst dient dan dus te zijn 2.

Ook in dat geval dient er 1 bij opgeteld te worden.

Ah ok, bij het maken van het voorbeeld geeft de formule dus wel het resultaat dat ik hoopte aan. Dus =netto.werkdagen begin - einddatum = 1 als het dezelfde dag is. Gek hoe het komt, want ervoor kreeg ik 0. Nu het klopr ben ik tevreden! Dank je voor de hulp. Groetjes, Liesjes

Oeldere, ik sta ervan versteld hoe logisch sommige mensen (zoals jij) kunnen nadenken, ik heb er vaak toch moeite mee. Soms is de oplossing zo simpel, maar als ik het niet zie, dan wordt het moeilijk. Dankjewel voor de hulp!

Ja, je ziet het pas als je het door hebt.....;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan