Opgelost vanuit Access een ander e access laten starten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

MaitreJan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
ik wil van uit een formulier een knop maken dat een ander access programma opent en dan een formulier opent of iets uitvoert. dus: access A opent in access B een formulier

wie kan mij eenvoudig vertellen hoe ik dat kan doen?

Ik weet niet of dit eenvoudig te vertellen is. Dat Access B "iets" uit zou moeten kunnen voeren maakt het er niet eenvoudiger op.
Op zich is het mogelijk Access te openen met een bepaald formulier. Ook kan je er met een AutoExe macro voor zorgen dat bij het opstarten bepaalde opdrachten uitgevoerd worden. Maar beide zaken moet je dan wel in Access B inbouwen en worden uitgevoerd ongeacht hoe je Access B opent.
Als je Access B via een opdrachtregel opent, dan kan je wel regelen dat een bepaalde macro wordt geopend. Maar ook die moet dan wel al in B ingebouwd zijn.

Kortom we hebben meer informatie nodig over wat je precies wilt. Wat achtergrondinformatie over het waarom is ook altijd handig.

wie kan mij eenvoudig vertellen hoe ik dat kan doen?
Nou dat is heel simpel: dat is dus niet eenvoudig. Sterker nog: waarom zou je dat op deze manier willen doen?

Wat Peter heeft aangegeven is an sich wel te doen: een extra database openen is wel te programmeren, maar waarom zou je daar dan een formulier willen openen dat iets uitvoert? Je kunt dan net zo goed een procedure laten starten in die andere database die de handelingen uitvoert. Daar heb je geen formulier voor nodig. Tenzij je op dat formulier nog gegevens wilt laten muteren/invoeren door de gebruiker, en dan ben je de sjaak, want dan stopt de gestarte procedure dus. En moet je die weer op de een of andere manier zien te starten.

Veel handiger lijkt het mij om de database tabellen te koppelen in je eerste database, en het formulier ook. Dan beheer je alles vanuit één database.

dank voor jullie reacties: ik heb verschillende dbase programma's en ik wil voor het gemak van andere gebruikers een scherm maken van waaruit ze naar de verschillende scherm kunnen gaan om in te werken, maar als dat niet eenvoudig is dan maar ouderwets blijven doen.

de oplossing met een scherm automatisch laten op starten staat bij sommige al in gesteld al in gesteld, dus ik zou alleen willen weten hoe ik dat van ui access A kan aansturen dat access B start
alvast bedankt

En dat kan heel simpel:
Code:
    FollowHyperlink ("D:\jouw pad\jouw database.accdb")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan