Hallo
Probleem: hoe juist werken om gegevens uit Access naar verschillende word document overbrengen.
Ben een oude database aan het herschrijven. Er worden heel wat Word sjablonen gebruikt --> heel wat vaste gegevens staan in access. De gebruiker moet zelf tekst typen in het word document.
Vanuit access lukt het me om een nieuw word document te generen of een bestaand te openen afhankelijk van een leerling-id.(key)
-Access gegevens overbrengen naar het Word document. Hoe doe ik dit best?
wat me wel lukt is in word een macro schrijven --> in access herwerken --> Niet ideaal bij grote documenten.
Werk ik in word met een samengevoegde documenten? kan dit ook geautomatiseerd worden zodat de gebruiker geen samenvoegbewerking moet maken?
zijn er andere technieken?
Misschien krijg ik een goede tip! al op gegoogled maar ....
met vriendelijke groeten
Anne
Probleem: hoe juist werken om gegevens uit Access naar verschillende word document overbrengen.
Ben een oude database aan het herschrijven. Er worden heel wat Word sjablonen gebruikt --> heel wat vaste gegevens staan in access. De gebruiker moet zelf tekst typen in het word document.
Vanuit access lukt het me om een nieuw word document te generen of een bestaand te openen afhankelijk van een leerling-id.(key)
-Access gegevens overbrengen naar het Word document. Hoe doe ik dit best?
wat me wel lukt is in word een macro schrijven --> in access herwerken --> Niet ideaal bij grote documenten.
Werk ik in word met een samengevoegde documenten? kan dit ook geautomatiseerd worden zodat de gebruiker geen samenvoegbewerking moet maken?
zijn er andere technieken?
Misschien krijg ik een goede tip! al op gegoogled maar ....
met vriendelijke groeten
Anne