• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vanuit begindatum + aantal weken dae eindatum berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backer78

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2016
Berichten
9
Beste,

In mijn excel document (zie bijlage) wil ik graag bijhouden wanneer de huurperiode van een huurder afloopt (ik verhuur kramen in mijn winkel).

Graag zou ik dat als volgt bijhouden

1. ik geef een ingangsdatum in (kan iedere dag van de week zijn) - KOLOM E
2. ik geef het aantal weken op dat iemand een kraam hurt (1 week bestaat uit 7 dagen) - KOLOM F
3. de eindatum verschijnt in de volgende kolom - KOLOM G)

Na wat speuren op internet kwam ik onderstaande formule tegen, maar de werkt helaas alleen met dagen of maanden.

=DATE(YEAR(+E3);MONTH(+E3)+F3;DAY(+E3))

P.S> daarnaast zou ik graag aan de hand van de selectie in kolom B de kleur van de strook (nu altijd blauw) aanpassen, is dat mogelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • planning.xlsx
    144,1 KB · Weergaven: 67
Backer,

welkom op Helpmij.nl!

Waarom niet deze formule in kolom F
Code:
=E3+(F3*7)
 
Dat het zo simpel kan zijn :)

Bedankt

Alleen als ik de formule kopieer over de kolom, dan geeft hij '########' op plekken waar in de voorgaande kolommen niets staat ingevuld, kan dat aangepast worden?
 
Code:
=ALS.FOUT(E3+(F3*7);"-")
zorgt voor een "-"

En voor de kleur: voeg in de voorwaardelijke opmaak toe dat er ook gekeken wordt naar de inhoud van kolom B, dus zoiets:
Code:
=EN($E3<=H$2;H$2<=$G3;REST(RIJ()+1;2);$B3="optie")
=EN($E3<=H$2;H$2<=$G3;REST(RIJ()+1;2);$B3="gereserveerd")
=EN($E3<=H$2;H$2<=$G3;REST(RIJ()+1;2);$B3="verlenging")
en
=EN($E3<=H$2;H$2<=$G3;REST(RIJ();2);$B3="optie")
=EN($E3<=H$2;H$2<=$G3;REST(RIJ();2);$B3="gereserveerd")
=EN($E3<=H$2;H$2<=$G3;REST(RIJ();2);$B3="verlenging")
 
Laatst bewerkt:
P.S> daarnaast zou ik graag aan de hand van de selectie in kolom B de kleur van de strook (nu altijd blauw) aanpassen, is dat mogelijk?

Zie voorwaardelijke opmaak onder start
 
Hoi Bedankt voor je snelle reactie, ik maak gebruik van een engelstalige versie van Excel, kan het zijn dat de formule daardoor niet werkt?

P.S> ik pas de formule aan naar =ALS.FOUT(E3+(F3*7-1);"-") omdat de eerste dag al meetelt met de 7 dagen.

dat met de kleur kom ik niet helemaal uit (ben een excel leek) waar voeg ik die formules toe?
Ben ik erg onbeleefd om te vragen of u mijn excel bestand zou kunnen aanpassen?

Alvast bedankt voor de moeite weer!
 
Laatst bewerkt:
Ah ik had het verkeer gelezen. De blauwe balk moet van kleur veranderen.

Werkt via hetzelfde principe
 
Ah, sprake van een spraakverwarring. :d

Ik bedoelde dat ik graag de kleur van de blauwe balk (vanaf kolom H) zou zien veranderen wanneer ik een andere status selecteer
 
Backer,

zie bijlage.
De voorwaardelijke opmaak is alleen voor de even regelnrs aangepast
 

Bijlagen

  • planning (hs).xlsx
    141,6 KB · Weergaven: 65
Super bedankt! ik ga er gelijk even mee stoeien om te kijken of ik het voor elkaar krijg om het op alle regels toe te passen.
 
Hmmm ik kom er niet helemaal uit hoe ik er voor kan zorgen dat het voor alle regels geld?
 
ik gok dat het hier ergens in zit :)

=AND($E3<=H$2;H$2<=$G3;MOD(ROW()+1;2);$B3="verlenging")
 
kijk eens naar de kolom onder "Van toepassing op", dat staat rechts van wat jij laat zien....
 
huh nou snap ik het helemaal niet meer.. de formule geld voor het juiste bereik (alles vanaf H tm NH vanaf regel 3 tot 148) maar de aanpassing van de balkkleur n.a.v. de selectie in kolom B (status) werkt alleen bij de even regels?
 
plaats je bestand eens....
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • planning (hs2).xlsx
    141,8 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan