vanuit excel macro word activeren en verder "macro'en

Status
Niet open voor verdere reacties.

polderploer

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hoe kan ik vanuit excel word activeren en dan cellen plakken e.d. ik krijg wel word geopend, maar hij gaat niet verder omdat ie niet "active" is...

Code:
Set appWD = CreateObject("Word.Application")
appWD.Visible = True

appWD.Documents.Open Filename:="C:\docs\berekening v2\offerte sjabloon.dot"

als ik document.activate gebruik dan krijg ik een error...

alvast bedankt

Ik heb nog maar bitter weinig geprogrammeerd in Word, maar ik vermoed dat dit kan werken:

Code:
with appWD
    .Visible = True
    .Documents.Open Filename:="C:\docs\berekening v2\offerte sjabloon.dot"
    .Selection.PasteSpecial Link:=True, DataType:=wdPasteText, Placement:=wdInLine, DisplayAsIcon:=False

Hier worden een aantal cellen geplakt met een link naar Excel toe. Kopieer dus eerst een cel vooraleer de code te beginnen.

Wigi

Ik heb nog maar bitter weinig geprogrammeerd in Word, maar ik vermoed dat dit kan werken:

Code:
with appWD
    .Visible = True
    .Documents.Open Filename:="C:\docs\berekening v2\offerte sjabloon.dot"
    .Selection.PasteSpecial Link:=True, DataType:=wdPasteText, Placement:=wdInLine, DisplayAsIcon:=False

Hier worden een aantal cellen geplakt met een link naar Excel toe. Kopieer dus eerst een cel vooraleer de code te beginnen.

Wigi

Dit werkt idd goed, alleen nu is het een koppeling. Dit kan gewijzigd worden door
Code:
Selection.PasteSpecial Link
op false te zetten

Tevens is het een afbeelding in plaats van tekst. Door de code te wijzigen in:

Code:
.Selection.PasteAndFormat (wdPasteDefault)

'OF

.Selection.PasteExcelTable False, False, False

Mijn vraag is wat het verschil is tussen deze twee manieren om de tabel de plakken in word.

Tevens wil ik het graag als platte tekst, dus zonder opmaak en zonder tabel in word krijgen. Via de macrorecorden komt dan deze code eruit:

Code:
.Selection.PasteAndFormat (wdPasteDefault)

zodra ik dit via de macro doe krijg ik echter toch weer de de tabel in word. Als ik het handmatig doe, (via plakken speciaal, niet opgemaakte unicode tekst) dan krijg ik de platte tekst zonder tabellen e.d.

Hoe krijg ik nu de niet opgemaakte tekst via de macro, oftewel wat is de goede code hiervoor?

Ik zou het jammer genoeg niet weten. Ik kan niet in Word prorammeren, wel in Excel.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan