• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vanuit Excel op een specifieke PDF pagina landen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roboomens

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2012
Goedeavond,

Ik heb een database in Excel gemaakt en heb daarin hyperlinks geplaatst naar verschillende PDF bestanden. Elk PDF bestand bestaat uit meerdere pagina's. Nu wil ik dat de hyperlink naar een specifieke pagina verwijst in het PDF bestand zodat gelijk de juiste pagina wordt geopend. Ik heb echter geen flauw idee of dat kan en hoe dat moet. Wie o wie kan mij verder helpen?

mvg
Rob

Dit gaat enkel voor hyperlinks die verwijzen naar bestanden op het internet.
Voor bestanden die opgeslagen zijn op je harde schijf ben je aangewezen op VBA, je kan dan enkel de bestandsnamen(geen hyperlinks) in een kolom plaatsen en een paginanummer in een 2de kolom en dan via de code het bestand openen.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik begrijp van je dat ik in Excel een ander soort verwijzing moet maken naar het bestand op de HDD dan een hyperlink en dat ik daarvoor in de 'code' iets moet veranderen. Dat laatste is te vaag voor mij (ik ben niet zo'n wizkid helaas :confused:)

Helaas ben ik ook een nitwit wat betreft Visual Basic. Kun je aangeven welke stappen ik moet ondernemen om de gewenste pagina's naar voren te kunnen halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan