Beste forumleden!
Ik heb een vraag over het volgende.
In 1 excel bestand maak ik zowel een prijsberekening, offerte en pro forma.
In grote lijnen werkt het als volgt:
Op pagina 1 voer ik alle klant gegevens in
Op Pagina 2 en 3 maak ik een prijsberekening (optie a en optie b)
Op pagina 4 en 5 worden offertes gemaakt met de gegevens van pagina 1 en 2-3
Op pagina 6 en 7 gebeurd hetzelfde als op pagina 4 en 5 maar dan met extra gegevens van pagina 1
Nu zou ik graag op beide offerte pagina's én op beide pro forma pagina's een knop toevoegen om automatisch een .pdf van de betreffende pagina te maken en vervolgens een email bericht te openen met automatisch het email adres van de klant ingevuld, het onderwerp (vooraf ingegeven op pagina 1) ingevuld en het pdf van de betreffende pagina als bijlage toegevoegd.
Ik heb iets rond gezocht en geprobeerd met mijn schaarse VBA kennis, maar heb tot noch toe niet kunnen bereiken wat ik wil
Wie kan en wil mij helpen? :d
Ik heb een vraag over het volgende.
In 1 excel bestand maak ik zowel een prijsberekening, offerte en pro forma.
In grote lijnen werkt het als volgt:
Op pagina 1 voer ik alle klant gegevens in
Op Pagina 2 en 3 maak ik een prijsberekening (optie a en optie b)
Op pagina 4 en 5 worden offertes gemaakt met de gegevens van pagina 1 en 2-3
Op pagina 6 en 7 gebeurd hetzelfde als op pagina 4 en 5 maar dan met extra gegevens van pagina 1
Nu zou ik graag op beide offerte pagina's én op beide pro forma pagina's een knop toevoegen om automatisch een .pdf van de betreffende pagina te maken en vervolgens een email bericht te openen met automatisch het email adres van de klant ingevuld, het onderwerp (vooraf ingegeven op pagina 1) ingevuld en het pdf van de betreffende pagina als bijlage toegevoegd.
Ik heb iets rond gezocht en geprobeerd met mijn schaarse VBA kennis, maar heb tot noch toe niet kunnen bereiken wat ik wil

Wie kan en wil mij helpen? :d