• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vanuit Userform in Tabel opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuul81

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2021
Berichten
5
Goedemiddag allen,

Ik ben een leek in Excel maar toch gaan proberen om er iets van te maken.
Ik heb ook een boek gekocht voor dummies maar ik kom er nog niet uit....:eek:

Ik heb een vraag over Userform opslaan naar worksheet:

Userform heb ik aangemaakt en hij zet het bij de knop "Next" door naar sheet "Hoofdmenu".
Alleen heb ik hier een tabel staan en alleen de eerste regel word gevuld. Bij een nieuwe order word de eerste eerste overschreven.
Dus ik krijg niks onder elkaar. Daarnaast staat een knop "Opslaan" op de worksheet en wil ik met opslaan dat ik een regel selecteer en aan de hand van de datum dat hij in het juiste Tabblad word geplaatst maar ook in het tabel blijft staan.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.
mvg Peter
 

Bijlagen

  • nieuw.xlsm
    34,8 KB · Weergaven: 16
Voor de eerste vraag.
Code:
With Sheets("Hoofdmenu").ListObjects(1).ListRows.Add
    .Range.Resize(, 35) = Array(TextBox19.Text, Textbox20.Text, TextBox21.Text) [COLOR="#FF0000"]'etc. etc[/COLOR]
End With

Ik had niet goed gekeken dus code aangepast.
De rest van de textboxen kun je zelf wel invullen.

De tweede vraag is me niet duidelijk, dus leg eens precies uit wat je hiermee bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Haal eerst alle lege regels uit de tabel in het blad Hoofdmenu en gebruik net als de suggestie van @AD1957

Code:
Private Sub Bevestigen_Click()
  Sheets("Hoofdmenu").ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Resize(, 35) = Array(Format(TextBox19, "mm-dd-yyyy"), Format(Textbox20, "mm-dd-yyyy"), TextBox21.Text, _
  TextBox22.Text, Textbox1.Text, TextBox2.Text, TextBox3.Text, TextBox4.Text, TextBox5.Text, TextBox6.Text, TextBox7.Text, TextBox8.Text, TextBox9.Text, TextBox10.Text, _
  TextBox11.Text, TextBox12.Text, TextBox13.Text, TextBox14.Text, TextBox15.Text, TextBox16.Text, TextBox23.Text, TextBox24.Text, TextBox25.Text, TextBox26.Text, TextBox27.Text, _
  TextBox28.Text, TextBox29.Text, TextBox30.Text, TextBox31.Text, TextBox32.Text, TextBox33.Text, TextBox34.Text, TextBox35.Text, Textbox17.Text, TextBox18.Text)
  Unload Me
End Sub

Vraag 2 is compleet overbodig. Hiervoor zijn filters draaitabellen en nog meer mogelijkheden voor uitgevonden.
 
Goedenavond,

Allereerst bedankt voor uw snelle reactie.
Knippen plakken en erbij zetten aan textboxen maar ik doe denk ik iets verkeerd.
Ik heb het tabel kleiner gemaakt want wat ik ingaf stond onderaan de lijst maar daar kwam later achter.
Ook de datum word de dag en de maand verdraaid. Ik zoek me helemaal gek en zie door de bomen het bos niet meer.


mvg Peter
 

Bijlagen

  • nieuw (2).xlsm
    40,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere reacties. De oude code moet je natuurlijk wel eerst weghalen.
Haal eerst alle lege regels uit de tabel in het blad Hoofdmenu
is ook niet echt gelukt.
 
Goedenavond VenA,

Bedankt, ik ga morgen weer verder en hopen dat het allemaal lukt.

Mvg Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan