Vanuit windows 7 upgraden naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

con-v

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2002
Berichten
119
Vanuit windows 7 de upgrade assistent aan het werk gezet voor de upgrade naar windows 10. Nu blijft "Uw upgrade wordt voorbereid" al 14 uur hangen op 99%. Kan via het web geen oplossing vinden, wat te doen?
 
Heb ik al een keer gedaan, ging niet zonder slag of stoot, moest vanuit de veilige modus een herstelpunt terug om verder te kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom schreef je dat niet in je startbericht? Jij wil graag hulp bij je probleem. Lijkt het je dan handig om ons, die alleen maar een stukje tekst kunnen lezen omtrent jouw probleem, zo uitgebreid mogelijk te informeren, bijvoorbeeld met wat je al hebt geprobeerd etc. etc.?
 
Ik had niet het idee dat vermelding van deze aktie de oplossing dichterbij zou brengen. Het wachten moe heb ik de upgrade voorbereiding gestopt waardoor de laptop niet meer normaal op te starten was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of het de oplossing dichterbij zou hebben gebracht? Ik denk het wel, want dan had mij ik in mijn eerste bericht de moeite kunnen besparen je te vragen opnieuw op te starten........... en gelijk het volgende advies kunnen geven:

ga in de veilige modus eens naar het configuratiescherm en vertel of je daar iets bijzonders ziet.

De oorzaak van het 'hangen' zal dus vermoedelijk niet in een eenmalig hikje hebben gezeten, maar een structureler aard hebben. Die moeten we zien te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Net een reaktie geplaatst maar er ging iets niet goed, nogmaals.
Deze laptop wordt soms een paar maanden niet gebruikt. Toen ik windows update uitvoerde kwam na een uur ofwat de melding dat automatische update niet was uit te voeren. Daar vond ik via het web geen eenvoudige oplossing voor. Op dat moment besloot ik tot het overgaan naar windows 10. Omdat automatische update niet werkte heb ik dit via de windows 10 site ingang gezet, met als resultaat het blijven hangen op 99%.
Nu net na 24 uur vond ik het welletjes en heb de laptop uitgezet. Verbazing, hij ging voor het afsluiten 68 updates installeren!
Ben benieuwd wat er gebeurt als hij daarmee klaar is en ik hem weer aanzet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste con-v,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien je op het vorige bericht wilt reageren kun je hiervoor de knop "reageer op bericht" of "snel reageren" gebruiken, op deze manier heb je niet dezelfde tekst onder elkaar staan.

Succes met je vraag :)
 
Laptop aangezet. Windows configuratie voorbereiden verschijnt, na enige tijd volgt een herstart. Daarna weer Windows configuratie voorbereiden, start na enige tijd door naar het welkomsscherm. Dit duurt niet lang, kijk ca 10min. tegen een zwart scherm aan, wel aktieve harde schijf. Buroblad verschijnt, dubbelklik op het pictogram "Windows 10 upgradeassistent en het hele voorbereiden op upgrade begint weer van voren, met 0%:mad: Zit niks anders op dan afwachten.
Update:
Het ging nu als een sneltrein. Nadat Windows configuratie voorbereiden klaar was de installatie van windows 10 ingang gezet en voetbal gaan kijken, de hele installatie is automatisch uitgevoerd. Opgelost, bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan