vanzelf afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelvanderkaa

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
mijn acer apsire m3710 sluit sinds een tijdje vanzelf af, een keer is hij uit.
het lijkt net alsof de stekker er is uit getrokken, maar er zijn geen problemen met de voeding.
dit gebeurt alleen als ik aan het gamen ben. niet eens alleen bij hele zware games.
maar niet bij spelletjes op internet ofzo.
misschien heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe het kan worden verholpen.

sommige computers sluiten af wanneer ze te warm worden, misschien dat dat gebeurt.
als dat gebeurt kun je ergens(weet niet precies waar) de max temperatuur hoger zetten.

greacus

Ho even, niet 'zomaar' de temperatuurs-instellingen in het bios gaan aanpassen als je niet weet waar je mee bezig bent.

Als het een warmte-probleem is (en dat kan heel goed) dan eerst de oorzaak opzoeken.

Heb je ooit je computer vanbinnen al eens schoon gemaakt? cq het stof verwijderd? Begin daar eerst maar eens mee.
Kijk ook even of alle fans wel draaien.

het lijkt me een goed idee om mijn pc eerst schoon te maken van binnen, dat heb ik al een jaar niet meer gedaan. maar het zou inderdaad een warmte probleem kunnen zijn.

bedankt

Ook de fans helemaal stofvrij gemaakt? Als er maar iets opzit dan is de luchtopbrengst al een stuk minder.

Maareh, hoezo lijkt?? Download anders even PCWizard(directe downloadlink) daarmee kun je zien wat er in je computer zit en de bijbehorende temperaturen.
Dan kun je het in ieder geval goed in de gaten houden.

heb ik ook eens gehad bij me oude pc was toevallig ook een acer, heb ik ook lang zitten zoeken bleek gewoon dat de koelpasta van de cpu gewoon te weinig was endaarom bij de kleinste inspanning al te warm werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan