Var in javascript met php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hoi,

Is het mogelijk een var in javascript met php te plaatsen?

Code:
var content='test' ;
dus iets als:

PHP:
<?php
echo 'var content=' test' ;
}
?>

Eigenlijk zeg je het zelf al?
het word uiteindelijk zoiets:
Code:
<html>
<head>
<script>
var jevarnaam = "<?php echo "je tekst";?>"
</script>
</head>
(en dan de rest)
Je kan ook dit doen:
Code:
var jevarnaam = <?php echo "\'je tekst\'";?>
(is precies hetzelfde, alleen dan de 'dingetjes' binnen de php code. Met de \ voor het 'dingetje' zorg je dat php niet in de war raakt. De \ komt uiteindelijk niet in je javascript var terecht. Je kan ipv de ' in mijn voorbeeld ook prima de " gebruiken, zolang je er maar een \ voor zet.

Als je de js code in een los .js bestandje hebt staan moet je het even zeggen, dan leg ik je uit hoe dat dan moet.

In het begin snapte ik het ook niet, maar eigenlijk is het heel makkelijk. PHP is server side. Dat betekend dat aan de kant van de server alles in elkaar word gezet. Dus, met echo "tekst" zet php eigenlijk die tekst gewoon in je html. Hier merkt de client side (pc dus) niks van. De client ziet dan alleen tekst staan, en doet in het geval van javascript hier dan weer iets mee.

Bedankt voor je reactie en uitleg,.

Misschien begrijp ik je niet goed , maar ik wil een echo van php van een var in javascript, jij draait het om?

edit

Ik zal natuurlijk ook moeten aangeven dat dit js is

<?php
echo 'var content=' test' ;
}

edit2

eigenlijk wil ik dit nu in php , mischien beter om dit helemaal n js te maken.

if (date("Y") == 2013 && date("m") == 10 && date("d") <= 26) {

echo " var content='hier tekst 1";

}
elsif if (date("Y") == 2013 && date("m") == 10 && date("d") <=30 {
echo " var content='hier tekst 2";

Laatst bewerkt:
Ah, ik twijfelde al even maar heb het dan inderdaad verkeerd begrepen.

Maar waarom zou je dat precies willen? Kun je even uitleggen wat je precies aan het maken bent (of beter nog, een linkje)

Het is een nieuwsticker die ik vanaf een bepaalde datum met tekst wil voorzien:

voorbeeld: tot en met 28 okt 2013 geef tekst 1, dan tot en met 1 nov 2013 geef tekst2 ( tekst 1 moet vervallen) enz..

HTML:
var huidige = new Date();   // nu

var gegevendatum = new Date(2013, 10, 28);
gegevendatum.setMonth(gegevendatum.getMonth() - 1); // een aftrekken van maand, telt vanaf 0
if(huidige.getTime() < gegevendatum.getTime())
{   var content='tekst1' ;
}

var gegevendatum = new Date(2013, 11, 1);
gegevendatum.setMonth(gegevendatum.getMonth() - 1); // een aftrekken van maand, telt vanaf 0
{  
  var content='tekst2' ;
}

var gegevendatum = new Date(2013, 11, 14);
{  
  var content='tekst3' ;
}

document.write(gegevendatum)

var tWidth='490px';                  // width (in pixels)
var tHeight='20px';                  // height (in pixels)
var tcolour='none';               // background colour:
var moStop=true;                     // pause on mouseover (true or false)
var fontfamily = 'arial,sans-serif'; // font for content
var tSpeed=4;                        // scroll speed (1 = slow, 5 = fast)

var cps=tSpeed; var aw, mq; var fsz = parseInt(tHeight) - 4; function startticker(){if (document.getElementById) {var tick = '<div style="position:relative;width:'+tWidth+';height:'+tHeight+';overflow:hidden;background-color:'+tcolour+'"'; if (moStop) tick += ' onmouseover="cps=0" onmouseout="cps=tSpeed"'; tick +='><div id="mq" style="position:absolute;left:0px;top:0px;font-family:'+fontfamily+';font-size:'+fsz+'px;white-space:nowrap;"><\/div><\/div>'; document.getElementById('ticker').innerHTML = tick; mq = document.getElementById("mq"); mq.style.left=(parseInt(tWidth)+10)+"px"; mq.innerHTML='<span id="tx">'+content+'<\/span>'; aw = document.getElementById("tx").offsetWidth; lefttime=setInterval("scrollticker()",50);}} function scrollticker(){mq.style.left = (parseInt(mq.style.left)>(-10 - aw)) ?parseInt(mq.style.left)-cps+"px" : parseInt(tWidth)+10+"px";} window.onload=startticker;

Maar waar moet je dan php hebben? Want zo werkt de code toch al? Ik ben nu in de chat, misschien werkt dat wat sneller.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Klopt maar ik had het al aangegeven: ik kan het ook volledig met js doen.
De datum condities zijn nog niet goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan