• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel stukje in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik kan hier de functie code niet gebruiken vandaar dat ik het als tekst weergeef.

In een Excel bestand heb ik onderstaande formule.

=SOM(VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 501 B.U. Botlek totaal.xls]Presentatie'!$T$6;0;Overhead!$O$2-1;1;1))*1000

Nu wil ik dit stukje van de formule: Budget 501 B.U. Botlek totaal variabel maken.

Kan dit?

Op welke wijze wil je het variabel maken?
Door verwijzing naar een celwaarde of ?

Mvg

Rudi

Dit is hetzelfde:

=VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 501 B.U. Botlek totaal.xls]Presentatie'!$S$6;0;Overhead!$O$2)*1000

Voor de rest, zelfde opmerking als Rudi.

Wigi

=SOM(VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 501 B.U. Botlek totaal.xls]Presentatie'!$T$6;0;Overhead!$O$2-1;1;1))*1000

Nu wil ik dit stukje van de formule: Budget 501 B.U. Botlek totaal variabel maken.

Aan B.U. Botlek hangt het nummer 501 daaraan wil ik de omschrijving b.u. botlek totaal hangen.

Als het nummer 502 wordt komt er te staan b.u. rijnmond totaal enz.

Beste Wimlin,
Maak ergens opzij in je sheet een tabel met alle verschillende mogelijkheden. Maak nu in een vrije cel (bv A1) een drop-downlist gekoppeld aan deze tabel. Selecteer hier nu de gewenste variabele. Door nu gebruik te maken van de INDIRECT-functie kan je je formule aanpassen door te verwijzen naar A1.
Het enige nadeel van deze werkwijze is dat het bronbestand geopend moet zijn teneinde deze formule te doen werken.

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan