• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel week totaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
486
De forcastaantallen zijn van te voren vastgesteld. De percentages in B5:H5 zijn telkens gebaseerd op de dagaantallen van "# Calls forecast" B3:H3 en "# Calls aangeboden" B4:H4.

Nou wil ik het percentage van het weektotaal in I5 alleen laten meewegen met het totaal van de forcast aantallen van de dagen waar calls zijn aangeboden. Elke dag komen er nieuwe aantallen bij. Dan moet het percentage in I5 wel op de juiste totalen zijn gebaseerd. Dus niet met die van I3. Ik wil dus dat het percentage in I5 gebaseerd is op het totaal van de cellen B3 en C3. Niet van het weektotaal van de forcast in I3. In mijn voorbeeld zou dat 4813 moeten zijn en dat geeft het gewenste percentage in J5.

Ik zoek dus naar een formule in weektotaal I5 die alleen de forcast aantallen van de dagen waarin calls zijn aangeboden betrekt in het percentage. Met andere woorden, als een cel binnen B4:H4 de waarde 0 heeft dan mag van de corresponderende cel in B3:H3 de aantallen niet worden meegenomen in het weekpercentage in I5

Evenzo wil ik dat in I3 alleen het totaal gegeven wordt van de forcast aantallen van de dagen dat er calls zijn aangeboden. In dit voorbeeld dus 4813.

Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    13,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Jolly

Probeer het eens met :

Code:
=I4/SOM(VERSCHUIVING($B$3;0;0;1;AANTAL.ALS($B$4:$H$4;">0")))
 

Bijlagen

  • Map1 gl.xls
    19 KB · Weergaven: 11
Hoe wil je naar Rome:


Code:
=I4/SUMPRODUCT((B3:H3)*(B5:H5>0))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan