Variabele handtekening bij shared mailboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anika001

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Hallo,

Wij maken gebruik van twee shared mailboxen (en de persoonlijke, maar die mag even buiten beschouwing gelaten worden). Bij ieder bericht dat verstuurd wordt, wordt eerst handmatig de juiste afzender gekozen. Dat is niet het probleem. Wel moet per afzender een andere handtekening worden getoond. Dat zouden we graag willen automatiseren, maar ik heb geen idee of dat mogelijk is. Het mooiste zou zijn als op het moment dat de afzender wordt aangepast, ook de handtekening verandert.
De handtekeningen heeft iedereen handmatig aangemaakt, dus ik kan me voorstellen dat het dan wel belangrijk is om deze allemaal dezelfde benamingen te geven (en op dezelfde plaats op te slaan).

Heeft iemand hier ervaring mee en/of suggesties hoe we dat kunnen aanpakken? Ik hoor het graag.

Groet,

Anika

Vanaf versie 2010 kan Outlook dit standaard. Hij kiest automatisch de juiste afzender en bij de instellingen kun je gewoon aangeven welke handtekening per account gebruikt moet worden.

Voor oudere versies zou je iets met vba moeten gaan knutselen wat kijkt naar het geselecteerde afzenderaccount en er dan een handtekening bij zoekt.

@RogerS: ik had inderdaad al bij de instellingen gekeken (we gebruiken Outlook 2010). Wellicht kijk ik niet goed, maar bij "Handtekeningen" wordt op het tabblad "E-mailhandtekening" bij "E-mailaccount" alleen mijn eigen account genoemd. De andere twee staan er niet bij. Dat lijkt me ook logisch, want ik benader die mailboxen vanuit mijn eigen account.

Misschien bedoel jij iets anders en heb ik het niet goed begrepen.

Ik ben gaan experimenteren met het toevoegen van accounts, omdat ik die optie helemaal niet kende. Het resultaat:
  • een nieuw bericht versturen vanaf adres1 gaat als een zonnetje, de juiste handtekening wordt in het bericht geplakt.
  • een bericht beantwoorden/doorsturen vanaf adres1 gaat niet een-twee-drie goed:
    - alleen als je eerst op "Van" klikt en de juiste afzender kiest, wordt de juiste handtekening getoond
    - als je dat niet doet, wordt de afzender niet herkend als een van de accounts en wordt de handtekening niet toegevoegd; het bericht wordt wel verzonden namens het juiste adres.
  • een nieuw bericht versturen vanaf adres2 lukt helemaal niet. De juiste handtekening wordt toegevoegd, maar het bericht blijft vervolgens in de Outbox staan en wordt niet verstuurd.
  • als ik adres2 handmatig uit het Outlook-adresboek haal, wordt het bericht wel verstuurd, maar alleen als ik dat vanaf mijn eigen account doe
Ik heb mijn best gedaan het zo duidelijk mogelijk op te schrijven, maar kan me voorstellen dat dat niet helemaal gelukt is. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb alles nog een keer opnieuw ingesteld en nu lijkt het goed te werken. Ik snap het niet helemaal, maar het enige wat nu anders is, is dat ik oorspronkelijk (voor het hele handtekeningenverhaal) de twee shared mailboxen had toegevoegd (E-mailaccounts - E-mail - Wijzigen - Meer instellingen - Geavanceerd - Extra postvakken). Wellicht heeft dat voor "verwarring" binnen Outlook gezorgd. Nu zijn die postvakken verwijderd en werkt het zoals gewenst. Het is even afwachten of de rest van het team het aan de praat kan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan