• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele in celverwijzing

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob91
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,

Ik heb een overzicht gemaakt die een selectie is van een aantal mensen.
Nu heeft ieder van deze mensen een aparte werkmap (allemaal met dezelfde opbouw)
waar ik de gegevens uit wil halen.

nu kan ik in de cel niet de juiste verwijzing naar de cel in de betreffende werkmap zetten omdat deze afhankelijk is van de naam die in de naamkolom staat en deze weer afhankelijk is van de gekozen selectie.

Is het mogelijk een variabele in de celverwijzing te zetten en hoe moet dat dan eruit zien?

voorbeeldbestand bijgevoegd.

Rob

Bijlagen

Beste Rob,

Dat kan via de functie INDIRECT, al heb je dan wel het probleem dat je een foutmelding krijgt als het bronbestand gesloten is. Zie bijv. www.excellerend.nl > 'Gevorderden cursus Excel'> Les 5 Variabele functies.

Het alternatief is een event schrijven in VBA om koppelingen aan te passen zodra je een andere selectie schrijft.

Groeten,
Richard

Richard,

Probleem is inderdaad dat de 50 werkmappen gesloten zijn.
Nu heb ik het nog geprobeerd met de functie [tekst.samenvoegen] maar dit werkt ook niet.

='[TEKST.SAMENVOEGEN("Verlofkaart ";C87;".xls")]Kalender!'G26

Weet iemand nog een oplossing?:confused:

Rob,probeer volgende eens
Code:
=INDIRECT("'["&"Verlofkaart "&C87&".xls"&"]"&"Kalender"&"'!"&"$G$26")

Mvg

Rudi

hallo Rudi,

Jouw formule geeft een verwijzingsfout. :(

Rob

Rob, het betreffende bestand moet wel geopend zijn.

Mvg

Rudi

Oke, dan werkt het.

maar dat gaat dan wel betekenen dat ik 50 bestanden moet openen om alle waarden te krijgen. Dat is niet ideaal.

Hoe kan het dat bij een "normale" celverwijzing de waarde wel opgehaald wordt uit een gesloten bestand als je kiest voor bijwerken?

Rob

Hoe kan het dat bij een "normale" celverwijzing de waarde wel opgehaald wordt uit een gesloten bestand als je kiest voor bijwerken?

Omdat dit geen normale celverwijzing is.

Wigi

Oke, dan werkt het.

maar dat gaat dan wel betekenen dat ik 50 bestanden moet openen om alle waarden te krijgen. Dat is niet ideaal.

Rob

Nee, als je het onderwerp goed leest worden er alternatieven gegeven die het niet nodig maken om bestanden open te hebben. Je moet er volgens mij wel rekening mee houden dat elke oplossing die gegeven wordt een hoog geheugengebruik betekent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan