• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

variabele in kopieer-macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jawih

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Halo
Ik heb een probleempje.
In het bijgevoegde bestand zijn twee macro's gemaakt, Ctrl-a en Ctrl-s.
Met a wordt telkens een kopie van het huidige werkblad gemaakt en ervoor geplaatst, je moet dan de eerste keer in blad 1 beginnen en daarna in het laatste (hoogste nummer), dit werkt.
Met de s-macro wil ik telkens een aantal waarden kopieren vanuit het dan actieve blad naar het verz. bla, na het kopieren wordt in het verzamelblad een regel tussengevoegd zodat de pas gekopieerde data (en alles van eerder) naar beneden schuift.
Dat werkt niet, ook als je vanuit een volgend blad de s aanroept wordt telkens de data van blad 1 genomen.
De kopier-macro moet dus omgebouwd worden zodat de naam van het blad, als waarde ook zichtbaar in D2, hierin komt.

Hoe doe ik dat nu?

Graag jullie hulp hierbij, vriendelijke groet, Jac

Bijlagen

Ik heb de code wat aangepast zodat de gegevens van het actieve tabblad in het verzamelblad wordt geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik heb de code wat aangepast zodat de gegevens van het actieve tabblad in het verzamelblad wordt geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

geweldig, hiermee kan ik vooruit.
code ziet er heel wat beter uit dan m'n eigen brouwsel, ben maar een amateurtje.

veel dank, jawih

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan