variabele in querie

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk11

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
27
Hallo,

Ik heb een <form> waar je iets in kunt voeren en dat wordt verstuurd zodra je op de 'submit' button klikt. Als je dat doet kom je op de pagina waarnaar het verzonden is terecht. Op de pagina waarnaar het verstuurd wordt heb ik echter een probleem: Ik kan wat er ingevoer is op het scherm laten verschijnen met deze code: echo $_POST['words'];
Dat werkt gewoon. Ik moet ook nog wat er ingevoerd is in een querie zien te krijgen. Dat gaat dan ongeveer zo:
$variabele = $_POST['words'];
......( '$variabele' ).....
Maar dit werkt niet. Op deze manier werkt het alleen met echo. En je kunt natuurlijk geen
$variabele = echo $_POST['words']; neerzetten. Is er misschien een andere manier dan $_POST/$_GET. Of is er een oplossing zodat er toch nog geechoot kan worden?

Alvast bedankt!
 
Inderdaad, code zou het wat handiger maken.

Maar ik betwijfel of ik het dan nog snap, je hebt het over een query dus dan ga ik er van uit dat je het in een database op wilt slaan.

Dat kan je gewoon met een INSERT-query doen. Maar wat je dan met dat echoën bedoelt...
 
misschien ligt het probleem in de enkele quotes die je in je query gebruikt?

.......("$variabele")...... kan misschien werken?
 
'$variabele' werkt, "$variabele" werkt niet. Het probleem zit hem in de aanroeping van de ingevulde woorden: $variabele = ........;
Nu is dat: $searchstring = $_POST['words'];
Maar het rare is dat dit niet werkt, maar als ik "echo $_POST['words'];" ergens in mijn php-bestand neerzet, werkt het wel. Dus of er moet een andere manier zijn dan "$searchstring = $_POST['words'];", of je moet op een of andere manier een echo in de query verwerken.
 
PHP:
$searchstring = $_POST['words'];
echo $searchstring;
Maar dan nog, waar is de omliggende code en de functie van die code? Bovenstaande heeft niets met een query te maken.

Met alle dingen die je nu steeds plaatst kunnen we niets, plaats de code van het PHP-bestand eens zodat we aan de hand daarvan je verhaal (hopelijk) beter kunnen begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan