• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele input voor grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

geep1980

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Ik heb een bestand toegevoegd met daarin gegevens en waar ik naar opzoek ben.

Ik heb al aardig wat afgezocht en zie dat met offset zoiets als wat ik wil mogelijk moet zou moeten zijn.
Ik kom er echter niet uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijlagen

Wher

ik ben iets op geschoten maar ik krijg nu elke keer de melding dat er maar 1 rij en/of kolom gebruikt mag worden.
het variabel krijgen van de maanden is me gelukt.
Nu alleen nog B2 naar beneden.

Bijlagen

In bijlage zijn drie reeksen dynamisch/variabel bepaald.

Bijlagen

wher

bedankt voor het overzicht.
Ik zie alleen dat ik mijn vraag wat beter had moeten formuleren.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een variabel bereik in kolom B. Het kan namelijk zijn dat bijvoorbeeld lsf_l weg valt of dat er een lsf_m bij komt.

Is dit mogelijk?

Probeer eens een voorbeeld te maken van hoe je de grafiek er visueel wil laten uitzien, zonder je te bekommeren om variabele bereiken.

Hoi Wher,

bijgaand een voorbeeld van hoe ik zou willen dat de grafiek er uit komt te zien.
Als ik deze heb kan ik (waarschijnlijk) gewoon een copy maken en dan een andere grafiek maken.
Maar dit zou voor mij in ieder geval het begin zijn.

Bijlagen

Wat je wil bereiken vraagt niet alleen een dynamisch bereik, maar ook het toevoegen/verwijderen van reeksen (lsf_...). Om dit automatisch te laten gebeuren lijkt een macro mij noodzakelijk. Alhoewel VBA niet m'n sterkste punt is heb ik toch een poging gedaan, de macro is gebaseerd op code van Jon Peltier.

Bijlagen

wher

super bedankt. Ik heb dit in het sheet geplaatst wat ik gebruikt en het werkt bijna helemaal perfect.
Nog even stoeien waarom hij sommige maanden dubbel weer geeft als ik het aantal maanden vergroot.

Ik heb nu namelijk het aantal maanden vergroot tot 2010/06 en dan geeft hij 2010/03 en 2010/05 2x weer in de grafiek

Inderdaad, dat kreeg ik er ook niet uit. Het is wel zo dat de originele code van Peltier geschreven is voor een situatie waar de maanden (X values) in kolom A onder mekaar staan, en de reeksen ( lsf_..) in rij 1 naast mekaar.

Ik heb een ander ChartType gebruikt en dan is het er wel uit. Dus geen probleem erg geholpen dank hier voor.

Nog 1 vraag is het mogelijk om meerder Grafieken in de macro op te nemen.

Misschien wel maar dat gaat mijn VBA-petje te boven, vrees ik.

geen probleem.
Ik ben hier al erg mee geholpen.

Ga verder opzoek. Erg bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan