• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele koppeling Excel en Word met VBA of anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cverhoofstad

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Beste experts!

Ik heb een excel rapportage bestand waar ik een export van een database (file-maker) in kopieer. Op basis van deze export berekent Excel alle variabele waarden die ik nodig heb voor mijn rapportage (lees: percentages, grafieken, tabellen etc.).

Nu is het de bedoeling dat ik dit specifieke excel bestand koppel aan Word. Ofwel in Word typ ik alle zinnen en mbv plakken speciaal>koppeling>opgemaakte tekst plak ik alle variabelen in de Word rapportage. Het probleem is echter dat de koppeling in dit Wordbestand hard gekoppeld is aan het Excel document. Het is niet mogelijk om snel de bron te wisselen, aangezien ik dan de bron moet verwisselen voor alle variabelen (dit is niet te doen aangezien er +200 verwijzingen zijn.

Kortom is het mogelijk dat ik bij het openen van een sjabloon rapport in Word met alle verwijzingen zegt dat hij zijn data uit een specifiek Excel bestand moet halen (dit bestand is altijd gelijk) of moet je echt handmatig voor elke verwijzing opnieuw de bron selecteren.

Ik heb ook geprobeerd om wordbestand 1 dat gekoppeld is aan excel bestand 1 beide te kopiëren. Maar wanneer ik dan wordbestand 2 open dan is deze automatisch gekoppeld aan excelbestand 1.

Ik heb het vermoede dat mijn probleem enkel op te lossen is met VBA, alleen heb ik daar geen kaas van gegeten..! (Zou het wel graag willen leren)!

Hopelijk is het duidelijk waarnaar ik opzoek ben? Zo niet laat het me dan weten dan probeer ik nog concreter te zijn!

Alvast bedankt voor de moeite het bovenstaande te lezen en mij eventueel te helpen!

Gr. Casper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan