Variabele meenemen in Formulieren en rapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrievw

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Elk jaar moet ik op rapporten en formulieren het schooljaar aanpassen. Graag zou ik dit op één plek willen doen, zodat deze overal meteen zijn aangepast.
Hoe kan ik dit realiseren?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; ik mag aannemen dat je gegevens invoert op basis van datums. Dus waar ligt dan het probleem?

Ik heb rapproten en formulieren waar telkens schooljaar 2010-2011 en volgend jaar weer schooljaar 2011-2012 moet worden ingevoerd. Het gebeurt dan regelmatig dat ik dit ergens vergeet. Nu wil ik in elk rapport en elk formulier een veldje hebben staan dat verwijst naar een variabele die verwijst naar het huidige schooljaar. Nu moet ik dit handmatig doen en mag dit vooral nergens vergeten. Bestaat er zoiets als een veld dat ik ergens kan opslaan en dat waar ik wil overal kan worden geplaatst?

Je kunt een public variabele declareren in een module, en die vullen met een studiejaar bijvoorbeeld.

Code:
Public Function StudieJaar()
If Month(Date) < 7 Then
    StudieJaar = Year(Date) - 1 & "-" & Year(Date)
Else
    StudieJaar = Year(Date) + 1 & "-" & Year(Date) + 1
End If
End Function

Op een formulier of rapport maak je dan een tekstvak met als Besturingselement: =StudieJaar().

Laatst bewerkt:
@xurm: een schooljaar mag dan tot de 6e maand lopen, de formule moet ervoor zorgen dat het nieuwe schooljaar met het juiste jaartal begint ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan