Variabele omzetten naar een control

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
hallo, ik heb eeb string met als variabele "ComboBox" Daar voeg is een bepaald nummer aan toe. Zeg even 3. De string is dan Combox3. Nu wil ik de tekst van combobox3 uitlezen. Hoe maak ik nu het control Combobox3 van die string?

JoZ

In welke context? combobox op panel? combobox op form? comboboc op excelsheet?

Bijv... Selection.TypeText Text:= ComboBox3.text (waar dus de ComboBox3 uit een string komt.

ja. en waar staat die combobox? Ik vermoed overigens dat je hier heel inefficiënte en "vieze" manieren aan het gebruiken bent om iets relatief simpels op te lossen, maar dat laat ik even terzijde.

Ok...het gaat om het volgende. Ik heb een aantal Checkboxen waar via een loopje gekeken wordt of die zijn aangevinkt. Zoja, dan de caption van die checkbox in het document plaatsten. Maar achter die checkbox kan gekozen worden voor een waarde uit een combobox. Die waarde (text) moet in het document ook achter de checkbox.caption komen. Wat ik nu heb is dat ik naar aanleiding van de gekozen checkbox de juiste combobox in een variabele heb. Om nu de .Text van die combobox te laten printen achter de caption van de checkbox moet de waarde uit de string (ComboBox3) omgezet worden naar een control. Zodat ik de ComboBox3.Text kan plaatsen in het document.

Voor een userform kan het zo:

Code:
    For Each mycon In Me.Controls
        If mycon.Name = TextBox1.Text Then 'textbox1.text vervangen door jouw comboboxnaam
            MsgBox (mycon.Text)
        End If
    Next mycon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan