• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele range / row in VBA Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakko1972

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Wie kan mij helpen. Ik heb een beetje ervaring met vba, maar kom uit het volgende niet uit.

Ik heb de volgende formule:

range("F" & counter).FormulaR1C1 = "=COUNTIF('[test Resource planningssheet GEMS 2003.xls]Lab'!R14C2:R36C92,""o"")"

Deze werkt perfect. Nu wil ik de rij variabel kunnen maken zodat ik de range steeds kan veranderen. Ik heb al zoveel mogelijkheden geprobeert dat mijn ideeenbus leeg is.
Kan iemand mij hierin helpen. De bedoeling van de formule is dat hij het aantal keer dat de letter o in een bepaalde range voorkomt weergeeft. De variabele counter werkt. Het gaat dus alleen om de range (R14C2:R36C92

Alvast bedankt voor je hulp

Hoi Jakko,

Je hebt bijna de oplossing en die is veel eenvoudiger dan je denkt. Je zet nu een tekst in een bepaande cel in het werkblad. Er is niemand die verbied om diezelfde tekst op te splitsen in deelteksten en daar variabelen tussen te zetten

range("F" & counter).FormulaR1C1 = "=COUNTIF('[test Resource planningssheet GEMS 2003.xls]Lab'!R"& K1 &"C2:R"& K2 &"C92,""o"")"

Waarbij K1 en K2 willekeurige regelnummers zijn, die je van te voren moet voorzien van een waarde.

Jeroen

Bewezen

JZeedijk, je hebt bij deze bewezen dat ik nog aan het begin van VBA sta. Het werkt, ik zat er zo dicht bij en kon het toch niet vinden. Misschien helpt het als ik een keer iets lees over VBA.
Bedankt voor je moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan