Variabele ranges

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doc280188

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2011
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een userform waarbij de gebruiker de nummer van een tafel ingeeft (in mijn blad noemt dit cijfer "nr") en een nummer van een bestelling (in mijn blad "nrbes") wat dan uiteraard 2 cijfers geeft (1 voor de rijen wat geen probleem geeft, en ook 1 voor de kolommen). Aan de hand van die ingegeven informatie zou ik mbv een knop op die userform een cel die afhangt van de ingegeven waardes willen wissen.

Zo staat tafelnummer 1 op rij 3 en bestellingsnummer 1 op kolom AK. Hou zou het dan via een userform mogelijk zijn om, als de gebruiker tafel 1, bestelling 1 ingeeft, cel I3 te wissen?
Ik moet er misschien wel ook bijzeggen dat de volgende getallen in alle richtingen vlak naast elkaar staan dus een rekenkundige methode is mogelijk)

Sorry voor de verwarrende uitleg maar ik kan het niet veel simpeler vertellen.

Dank bij voorbaat,
Steven
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het na veel zoeken toevallig zelf opgelost:

Code:
Private Sub Commandbutton1_Click()
[COLOR="darkgreen"]x[/COLOR] = CDbl(Me.nr.Value)+2
[COLOR="darkred"]y[/COLOR] = CDbl(Me.nrbes.Value) + 36
[COLOR="navy"]q[/COLOR] = Left(Cells(1,[COLOR="darkred"]y[/COLOR]).Address(1, 0), InStr(1, Cells(1,[COLOR="darkred"] y[/COLOR]).Address(1, 0), "$") - 1)

Mynote=""Bent u zeker dat u deze bestelling wilt wissen?"
Answer = MsgBox(MyNote, vbQuestion + vbYesNo + vbDefaultButton2, "Wissen")
    If Answer = vbYes Then

    Range([COLOR="navy"]q[/COLOR] & [COLOR="darkgreen"]x[/COLOR]).ClearContents
    Unload Me
    Exit Sub
    End If
End Sub

Die messagebox is niet heel echt nodig maar het is voor mijn werkblad van het grootste belang dat er niet per ongeluk werd gewist, daarmee een extra veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan