Goeiemiddag allemaal,
Ik ben bezig met een excel-sheet te maken met een overzicht van alle debiteuren. Elke debiteur staat op een apart excel-sheet. Op sheet 1 is een controlepaneel met daarop een aantal knoppen, verwijzend naar die debiteuren. Omdat het veel verschillende sheets zijn, zijn de sheets standaard verborgen tenzij je een knop aanklikt. Zo hoort bij de knop GoToDebiteur1 de volgende code:
Dit werkt prima, alleen is dit niet praktisch om deze tekst 130 keer te copy-pasten en telkens de debiteurnaam aan te passen. Daarom heb ik in module 1 het volgende gezet:
In module 2
En bij de knop GoToDebiteur1:
Ik krijg dan echter de foutmelding "Ongeldig gebruik van een eigenschap" bij de regel "shtnaam = naam" in de module. Wat doe ik fout?
Ik ben bezig met een excel-sheet te maken met een overzicht van alle debiteuren. Elke debiteur staat op een apart excel-sheet. Op sheet 1 is een controlepaneel met daarop een aantal knoppen, verwijzend naar die debiteuren. Omdat het veel verschillende sheets zijn, zijn de sheets standaard verborgen tenzij je een knop aanklikt. Zo hoort bij de knop GoToDebiteur1 de volgende code:
Code:
Private Sub GoToDebiteur1_Click()
If Sheets("Debiteur1").Visible = True Then
Sheets("Controlepaneel").Visible = True
Sheets("Debiteur1").Visible = False
Sheets("Controlepaneel").Select
GoToDebiteur1.BackColor = &H8000000B
Else
Sheets("Debiteur1").Visible = True
Sheets("Debiteur1").Select
GoToDebiteur1.BackColor = &H8000000D
End If
End Sub
Dit werkt prima, alleen is dit niet praktisch om deze tekst 130 keer te copy-pasten en telkens de debiteurnaam aan te passen. Daarom heb ik in module 1 het volgende gezet:
Code:
Global naam As String
Function shtnaam() As Sheets
shtnaam = naam
End Function
Global naam2 As String
Global kc As CommandButton
kc = Sheets("Controlepaneel").naam2
In module 2
Code:
If shtnaam.Visible = True Then
Sheets("Controlepaneel").Visible = True
shtnaam.Visible = False
Sheets("Controlepaneel").Select
Cancel = True
Else
shtnaam.Visible = True
shtnaam.Select
End If
End Sub
En bij de knop GoToDebiteur1:
Code:
naam = "Debiteur1"
naam2 = "GoToDebiteur1"
KnopControlepaneel
Ik krijg dan echter de foutmelding "Ongeldig gebruik van een eigenschap" bij de regel "shtnaam = naam" in de module. Wat doe ik fout?