variabele uit een ander (vbs-) bestand halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ALDOGGEN

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Dag beste mensen. Ik zit dus met twee bestandjes, waarvan ik voor het ene een variabele van het andere nodig heb. Maar wacht, het word nog ingewikkelder.
stel, je hebt 3 bestanden: bestand 1, 2 en 3. Bestand 1 haalt een variabele uit twee of drie. Dit moet gebeuren afhankelijk van welk bestand (2 of 3) 1 opent.
Hoe kan ik dit doen/Is dit mogelijk?

Hier de twee bestandjes:

Bestand 1
Code:
wscript.sleep [haalt variabele uit het bestand waardoor het geopend word en heeft de naam b]
Dim Shell
Set Shell = WScript.CreateObject( "WScript.Shell" )
Shell.sendkeys("{enter}")
Deze wacht een aantal seconden (afhankelijk van b)

Bestand 2
Code:
b = 100
for i = 1 to 10
dim a
set a = wscript.createobject("wscript.shell")
a.run("""c:\Users\aldo\Desktop\testhelper50.vbs")
set a = nothing
msgbox i 
next
Deze laat de nummers van 1 tot 10 zien en opent halverwege bestand 1

Het is dus de bedoeling dat deze bestanden samen msgboxjes openen en na een aantal (milli-) seconden een "enter" invoeren, zodat het volgende boxje geopend word. EN, dat het eerste bestand ook nog te gebruiken is voor soortgelijke bedoelingen, maar met een andere waarde voor de variabele b.

Als iets niet duidelijk is, of ik ben iets vergeten, mag je het altijd zeggen.

Alvast bedankt :-).

EDIT: Ondertussen zit ik al hier met mijn bestandjes:

Bestand 1
Code:
a=inputbox("")
b=inputbox("")
wscript.sleep 200
for i = 1 to a
wscript.sleep b
Dim Shell
Set Shell = WScript.CreateObject( "WScript.Shell" )
Shell.sendkeys("{enter}")
next

Bestand 2
Code:
dim a
set a = wscript.createobject("wscript.shell")
a.run("""c:\Users\aldo\Desktop\testhelper.vbs")
set a = nothing
wscript.sleep 200
dim shell
set shell = wscript.createobject("wscript.shell")
shell.sendkeys("10{enter}20{enter}")
for i = 1 to 10
msgbox i 
next

Dit vind ik wel een beetje omslachtig, dus mocht iemand een beter idee hebben?

Laatst bewerkt:
Je hebt dus twee scripts. Het ene script vraagt een waarde d.m.v. een InputBox en het tweede script moet die waarde daadwerkelijk invullen?
Ik ben benieuwd wat je precies probeert te maken (misschien zijn er alternatieven), maar zoals het er nu uit ziet (en voor zover ik het begrijp) is dit de enige manier om het te realiseren.

Daar is de late beantwoorder!

Allereerst: sorry voor mijn late reactie: ik heb hier lang geen reacties gehad, en ik ben op den duur gestopt met kijken...

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het diende om msgboxjes automatisch door te spoelen (Ik weet ondertussen dat je daar shell.popup voor kunt gebruiken :o.), omdat ik met loops bezig was, en het duurde lang om dat allemaal weg te klikken. Ik wilde dat dan ook nog met verschillende snelheden kunnen doen, vandaar afhankelijk van welk bestand. Het klinkt verschrikkelijk stom en nutteloos (En dat was het ook, want het toonde alleen maar de nummers van 1 tot 10, 100...), maar ik zat nog in de probeerfase. :D

Ondertussen is er al weer iets anders (en minder nutteloos). Ik ben bezig met een projectje voor school (Niet als taak, maar vrijetijdsbesteding. Klinkt raar he?), Het moet iets worden dat een random naam (Van uit de klas dus.) zegt. Ik denk niet dat het ooit gebruikt zal worden, maar het is ook maar vrijetijdsbesteding. Toch nog een beetje probeerfase :). Om terug te gaan naar het bestand: het zal die namen uit een extern tekstbestand halen. Ik weet al hoe ik er een maak met:

Code:
set cofso = createobject("scripting.filesystemobject")
set bestand = cofso.createtextfile("Database.txt")

en er iets in zet (bestand.writeline), maar nu zou ik graag willen weten hoe ik er iets uit kan "lezen". Terugkomend op de shell.popup, als je weet hoe je er kommagetallen invoert, mag je het altijd zeggen, want ik weet het niet :).

Alvast bedankt voor de moeite om te reageren :).
Groetjes, Aldo.

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van
Code:
set cofso = createobject("scripting.filesystemobject")
set bestand = cofso.OpenTextFile("Database.txt")
strLine = bestand.ReadLine()
MsgBox(strLine)

Rnd kende ik al, en bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken of het werkt bij mij :)

EDIT: Het werkt! Nogmaals bedankt. :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan