• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele uit overige subs gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie90

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Beste mede-hobbyisten,

Ik heb via Excel for Freelancers op Youtube een formulier gemaakt waarbij gegevens uit de actieve rij worden geladen in tekstvakken boven het formulier. Dit werkt allemaal prima, maar omdat de lijst best eens groot kan worden, wil ik er een zoekfunctie bij maken. Dit probeer ik via een userform. Nu heb ik een variabele 'zoektekst' gebruikt om in meerdere subs te gebruiken, maar het programma ziet alleen maar een lege waarde en selecteert dus de eerste lege rij. Wat moet ik veranderen om het geheel werkend te krijgen?

Laatst bewerkt:
Wijzig
Code:
    zoektekst = txtContainert.Value
eens in
Code:
    zoektekst = txtContainer.Value
N.B. txtContainert komt op twee plaatsen voor.
Het gebruik van Option Explicit voorkomt dit soort (typ)fouten.

Hi AHulpje, die fout is erin geslopen nadat ik Containertxt heb veranderd in txtContainer. Het is helaas niet de oplossing, want hij werkt nog steeds niet....

Ik had het niet getest, maar nu even verder gekeken.
In de OptionButton clickevents ken je de waarde van de textboxen toe aan de variabele zoektekst, die textboxen zijn dan echter nog niet gevuld!
Je moet zoektekst een waarde geven in de Sub ZoekBtn_Click(), dus zoiets als
Code:
If Me.optCont Then
    zoektekst = txtContainer.Value
ElseIf Me.optOrder Then
    zoektekst = txtOrder.Value
Else
    zoektekst = txtShipment.Value
End If

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug