He allemaal,
Ik ben volledig nieuw met het posten op dit forum, maar ben tijdens het opstellen van verschillende excel files meerdere malen hier terecht gekomen voor het opdoen van inspiratie.
Momenteel probeer ik een 'automatische' invullijst aan te maken voor storingsbonnen die hier iedere keer handmatig worden ingevuld door onze monteurs. Dankzij dit forum heb ik zelf al een (voor mijn doen) aardig stukje vba weten te schrijven. Het probleem is alleen dat het nogal omslachtig is en eigenlijk nogal tijdroven is om in te vullen.
Het invulformulier wat zich in de eerste sheet bevindt vraagt nogal wat keren klikken om de juist informatie in te vullen. Momenteel worden de keuze mogelijkheden opgebouwd foor de 'indirect' functie die verwijst naar lijsten in de derde sheet (de lijsten heb ik flink ingekort om het geheel wat overzichtelijker te laten). Na het in vullen van het formulier dient de monteur op de knop te drukken waardoor de gegevens naar de database geschreven in de tweede sheet.
De huidige opzet is bewerkbaar, maar zoals ik al zei, kost het aanzienlijk veel tijd om deze in te vullen. Het liefste zou ik een soort van 'variabele userform' willen die een vergelijkbare opbouw heeft als het huidige formulier, maar dan opgebouwd is uit keuze rondjes gebaseerd op de lijsten. Bv: Wanneer het keuzerondje voor Hal_1 wordt geselecteerd verschijnen de keuzerondjes voor Lijn1, Lijn2, enz. De invulvelden voor datum en samenvatting dienen mogelijk te blijven.
Iemand een idee of een voorbeeld waarmee ik dit kan bewerkstelligen?
Ik hoop dat het verhaal en mijn vraag een beetje duidelijk is. Het betreffende bestand is opgenomen.
Bekijk bijlage Opzetstoringsbonnen.zip
Alvast bedankt voor het lezen van de vraag en mogelijke input!
Mvg,
Robert
Ik ben volledig nieuw met het posten op dit forum, maar ben tijdens het opstellen van verschillende excel files meerdere malen hier terecht gekomen voor het opdoen van inspiratie.
Momenteel probeer ik een 'automatische' invullijst aan te maken voor storingsbonnen die hier iedere keer handmatig worden ingevuld door onze monteurs. Dankzij dit forum heb ik zelf al een (voor mijn doen) aardig stukje vba weten te schrijven. Het probleem is alleen dat het nogal omslachtig is en eigenlijk nogal tijdroven is om in te vullen.
Het invulformulier wat zich in de eerste sheet bevindt vraagt nogal wat keren klikken om de juist informatie in te vullen. Momenteel worden de keuze mogelijkheden opgebouwd foor de 'indirect' functie die verwijst naar lijsten in de derde sheet (de lijsten heb ik flink ingekort om het geheel wat overzichtelijker te laten). Na het in vullen van het formulier dient de monteur op de knop te drukken waardoor de gegevens naar de database geschreven in de tweede sheet.
De huidige opzet is bewerkbaar, maar zoals ik al zei, kost het aanzienlijk veel tijd om deze in te vullen. Het liefste zou ik een soort van 'variabele userform' willen die een vergelijkbare opbouw heeft als het huidige formulier, maar dan opgebouwd is uit keuze rondjes gebaseerd op de lijsten. Bv: Wanneer het keuzerondje voor Hal_1 wordt geselecteerd verschijnen de keuzerondjes voor Lijn1, Lijn2, enz. De invulvelden voor datum en samenvatting dienen mogelijk te blijven.
Iemand een idee of een voorbeeld waarmee ik dit kan bewerkstelligen?
Ik hoop dat het verhaal en mijn vraag een beetje duidelijk is. Het betreffende bestand is opgenomen.
Bekijk bijlage Opzetstoringsbonnen.zip
Alvast bedankt voor het lezen van de vraag en mogelijke input!
Mvg,
Robert
Laatst bewerkt: