Betreft Access 2007
Ik heb op het forum gezocht maar de oplossing niet gevonden.
In een tabel Inventarisatie o.a. de velden Id, Naam, Jaar, week01, week02, week03…..week53. De velden week.. zijn ja/nee velden.
Op het formulier Rapporten:
-keuzelijst KeuzeJaar
-keuzelijst Keuzeweek waarmee gekozen kan worden: week01, week02 .. etc
-verschillende knoppen die rapporten over de week die gekozen wordt in de keuzelijst tevoorschijn moet toveren, gebaseerd op een query met het gekozen jaar en week uit de keuzelijsten op dit formulier.
Dus query1 die zou bestaan uit velden Jaar, Naam, Week01
query2 velden Jaar, Naam, Week02
query3 velden Jaar, Naam, Week03…etc
Veld Jaar: criterium = Forms!Rapporten!Keuzejaar.value (geen probleem)
Maar ik zou graag één query maken met een variabele veldnaam voor de week, afhankelijk van de gekozen waarde van Keuzeweek, waardoor ik niet 53 maal bijna dezelfde query’s hoef te maken om de diverse rapporten te bedienen.
Dus alleen de records van het Jaar uit “Keuzejaar“ en die van “Keuzeweek” met criterium ”Waar” moeten getoond worden.
Dus bijv. alle records van 2016, van week01 en alleen als deze ook aangevinkt zijn.
Heb al op dit forum e.a. oplossingen gezien en heb al diverse dingen geprobeerd:
Rechtstreeks in de query met als veldnaam Forms!Rapporten!Keuzeweek.value geeft alle records en een kolom met expr1: week01 en er wordt niet gekeken of de velden van Week01 Waar zijn.
In de query SQL de code geprobeerd te veranderen
Ook geprobeerd onder de knoppen van de rapporten onder de gebeurtenis met VBA code iets te maken, maar dat haalde ook niets uit, daar ben ik te veel leek voor.
Wie o wie kan me hierbij helpen?
Ik heb op het forum gezocht maar de oplossing niet gevonden.
In een tabel Inventarisatie o.a. de velden Id, Naam, Jaar, week01, week02, week03…..week53. De velden week.. zijn ja/nee velden.
Op het formulier Rapporten:
-keuzelijst KeuzeJaar
-keuzelijst Keuzeweek waarmee gekozen kan worden: week01, week02 .. etc
-verschillende knoppen die rapporten over de week die gekozen wordt in de keuzelijst tevoorschijn moet toveren, gebaseerd op een query met het gekozen jaar en week uit de keuzelijsten op dit formulier.
Dus query1 die zou bestaan uit velden Jaar, Naam, Week01
query2 velden Jaar, Naam, Week02
query3 velden Jaar, Naam, Week03…etc
Veld Jaar: criterium = Forms!Rapporten!Keuzejaar.value (geen probleem)
Maar ik zou graag één query maken met een variabele veldnaam voor de week, afhankelijk van de gekozen waarde van Keuzeweek, waardoor ik niet 53 maal bijna dezelfde query’s hoef te maken om de diverse rapporten te bedienen.
Dus alleen de records van het Jaar uit “Keuzejaar“ en die van “Keuzeweek” met criterium ”Waar” moeten getoond worden.
Dus bijv. alle records van 2016, van week01 en alleen als deze ook aangevinkt zijn.
Heb al op dit forum e.a. oplossingen gezien en heb al diverse dingen geprobeerd:
Rechtstreeks in de query met als veldnaam Forms!Rapporten!Keuzeweek.value geeft alle records en een kolom met expr1: week01 en er wordt niet gekeken of de velden van Week01 Waar zijn.
In de query SQL de code geprobeerd te veranderen
Ook geprobeerd onder de knoppen van de rapporten onder de gebeurtenis met VBA code iets te maken, maar dat haalde ook niets uit, daar ben ik te veel leek voor.
Wie o wie kan me hierbij helpen?