whitetigerck
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 aug 2008
Hallo,
Ik kom een probleem tegen en ik zou niet echt weten hoe ik dit moet oplossen aangezien ik zeer weinig ervaring (geen) heb met javascript. Ik zal eerst uitleggen wat ik wil bereiken.
Ik heb een map met allemaal dezelfde bestanden (.pgn) en daarvan maak ik automatisch links om deze in onderstaand javascript scriptje te laten zetten. Deze bestanden zijn databases met schaakpartijen die hierin worden ingevoerd:
Ik wil nu dat als je op de links vanboven klikt hij die databases laadt zonder een aparte pagina ervoor te moeten maken. Voor de duidelijkheid: per database wordt de inhoud van deze combobox dus anders. Maar hoe moet dat?
Zelf zat ik te denken aan een manier die hier staat met javascript, maar daar kom ik helaas niet echt uit, zoals je misschien ook wel ziet aan de code
. Ik heb wat geprobeerd te veranderen maar dat werkt blijkbaar niet. Dit is de code die ik nu heb:
[JS]<body bgcolor="#eeeeee">
<?php
function RemoveExtension($strName)
{
$ext = strrchr($strName, '.');
if($ext !== false)
{
$strName = substr($strName, 0, -strlen($ext));
}
return $strName;
}
if ($handle = opendir('pgn')) {
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
if ($file != "." && $file != "..") {
$file2 = RemoveExtension($file);
$file3 = "pgn/$file";
?>
<script>
function veranderObjectText(pgnFile, pgngame)
{
var het_obj = document.getElementById(id);
switch(pgngame)
{
case "$file3": var pgnFile = "$file"; break;
}
}
</script>
<a href='#' onclick='veranderObjectText("pgnFile","$file");' ><?php echo $file2; ?></a><br><?php
}
}
closedir($handle);
}
?>
<script>
new PgnViewer(
{ boardName: "demo",
pgnFile: 'pgn/hzround9.pgn',
}
);
</script>
<div id="all">
<div id="demo-container"><br /></div>
<div id="demo-moves"></div>
</div>[/JS]
Alvast bedankt:thumb:
Ik kom een probleem tegen en ik zou niet echt weten hoe ik dit moet oplossen aangezien ik zeer weinig ervaring (geen) heb met javascript. Ik zal eerst uitleggen wat ik wil bereiken.
Ik heb een map met allemaal dezelfde bestanden (.pgn) en daarvan maak ik automatisch links om deze in onderstaand javascript scriptje te laten zetten. Deze bestanden zijn databases met schaakpartijen die hierin worden ingevoerd:

Ik wil nu dat als je op de links vanboven klikt hij die databases laadt zonder een aparte pagina ervoor te moeten maken. Voor de duidelijkheid: per database wordt de inhoud van deze combobox dus anders. Maar hoe moet dat?
Zelf zat ik te denken aan een manier die hier staat met javascript, maar daar kom ik helaas niet echt uit, zoals je misschien ook wel ziet aan de code

[JS]<body bgcolor="#eeeeee">
<?php
function RemoveExtension($strName)
{
$ext = strrchr($strName, '.');
if($ext !== false)
{
$strName = substr($strName, 0, -strlen($ext));
}
return $strName;
}
if ($handle = opendir('pgn')) {
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
if ($file != "." && $file != "..") {
$file2 = RemoveExtension($file);
$file3 = "pgn/$file";
?>
<script>
function veranderObjectText(pgnFile, pgngame)
{
var het_obj = document.getElementById(id);
switch(pgngame)
{
case "$file3": var pgnFile = "$file"; break;
}
}
</script>
<a href='#' onclick='veranderObjectText("pgnFile","$file");' ><?php echo $file2; ?></a><br><?php
}
}
closedir($handle);
}
?>
<script>
new PgnViewer(
{ boardName: "demo",
pgnFile: 'pgn/hzround9.pgn',
}
);
</script>