• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabele waarde in macro gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Is het dan misschien ook mogelijk om meerdere kolommen mee te nemen in plaats van alleen kolom A?
Het blijft wel zo dat er alleen aan de voorwaarde in kolom A voldaan moet worden...

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

Dat gebeurt toch al?!
De kolommen t/m C worden meegenomen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nog een laatste vraagje...
Kan de macro ook aangepast worden zodat de range aan order nummers wordt geselecteerd en dan gekopieerd zodat ik daarna zelf er mee verder kan werken door het op meerdere andere plaatsen weer te plakken?
Dat maakt het voor mezelf wat makkelijker om er weer verder mee te werken...

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

Nog een laatste vraagje...
Kan de macro ook aangepast worden zodat de range aan order nummers wordt geselecteerd en dan gekopieerd zodat ik daarna zelf er mee verder kan werken door het op meerdere andere plaatsen weer te plakken?
Dat maakt het voor mezelf wat makkelijker om er weer verder mee te werken...

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

Het lijkt mij dan wel dat de andere locaties wel bekend zijn.
Of zijn deze locaties steeds verschillend?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nou, dit stuk code komt in een bestand waarin ik al veel meer code gebruik en alle informatie die naar een andere plaats moet wordt in die gevallen ook gekopieerd en geplakt. Het leek me wel zo overzichtelijk om dit strucureel te blijven doen in het hele bestand. Daarnaast is het ook zo dat de informatie in sommige gevallen 1 keer gekopieerd moet worden en daarna op meerdere plaatsen geplakt moet worden.

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

Nou, dit stuk code komt in een bestand waarin ik al veel meer code gebruik en alle informatie die naar een andere plaats moet wordt in die gevallen ook gekopieerd en geplakt. Het leek me wel zo overzichtelijk om dit strucureel te blijven doen in het hele bestand. Daarnaast is het ook zo dat de informatie in sommige gevallen 1 keer gekopieerd moet worden en daarna op meerdere plaatsen geplakt moet worden.

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

De code die ik in #16 heb beschreven zou je kunnen kopiëren en aanpassen voor de overige bereiken.
Eventueel met een With ... End With-statement.
Als je hier problemen mee hebt, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok, ik zal het eens proberen.
Kun je me trouwens uitleggen wat het verschil is tussen kopiëren en de methode die jij gebruikt?

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

Ok, ik zal het eens proberen.
Kun je me trouwens uitleggen wat het verschil is tussen kopiëren en de methode die jij gebruikt?

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

O.a. kortere code en sneller.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok, duidelijk, maar de werking is dus hetzelfde?
De info uit de bron worden als tekst in de doel cellen gezet?

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

Ok, duidelijk, maar de werking is dus hetzelfde?
De info uit de bron worden als tekst in de doel cellen gezet?

Met vriendelijke groet,

Ronald Buikema

Yep, inderdaad.
De werking is hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan