Variabelen declareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
hallo

ik moet voor school een soort werkstuk maken over variabelen. Een van de hoofdvragen is: waarom moet je variabelen soms declareren. Ik snap hier echt helemaal niks van en heb het hele internet al afgezocht, maar ik elke tutorial gaan ze ervan uit dat je weet wat declareren is. Nou ik niet dus! kan iemand mij misschien antwoord geven op deze vraag? De vraag is:
Waarom moeten variabelen soms worden “gedeclareerd”?

Door variabelen te declareren, geef je aan wat voor variabele je wilt gebruiken; Integer, Floating Point, String etc...

Door deze van tevoren te definieren weet de compiler ook vaak beter hoeveel geheugen er voor de betreffende variabelen nodig is.

In de oertijd (van de C64) , was declareren niet verplicht met bv als gevolg dat wanneer je eindelijk je hele programma had ingetikt en wilde uitvoeren, er niet genoeg geheugen over was voor de variabelen om nog te werken. (er werd nl pas geheugen aan variabelen toegewezen op het moment dat het programma werd gestart)

Oo als je variabelen bv wilt doorgeven aan dll calls, zul je moeten weten waar deze zich in het geheugen bevinden, anders wordt het nogal rommelig ;)

OK bedankt :D . Ik wil even ter controle vragen of dit een beetje goed is bij de vraag:
Waarom zijn er zoveel variabelen?
In een programeertaal zijn heel veel verschillende variabelen en verschillende soort variabelen (type). Dat komt omdat je in een website of computer heel veel verschillende dingen wil laten gebeuren en omdat er heel veel processen moeten worden uitgevoerd. Het is daarom makkelijk om in variabelen te werken. De meeste programmeertalen hebben een aantal “vaste” variabelen om iets te laten uitvoeren. In MSWLogo kun je ze ook zelf maken, dan kunnen er verschillende uitkomsten komen uit 1 variabel.
Persoon 1 typt “vierkant” en er verschijnt een vierkant met een groene binnenkant.
Persoon 1 typt “vierkant en er verschijnt een vierkant met een blauwe binnenkant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan