Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Op het blad 'Tabel_Data' staat een een tabel geïmporteerd uit Acces. Deze wil ik uitlezen. De volgende formule geeft de juiste waarde
Het moet naar het volgende blad geschreven worden

Wanneer de code uitgevoerd wordt en ik in excel klik op cel I12 om de formule te bekijken zie ik dit:
Hij leest dus wel correct uit ik mis alleen de " want in excel geeft hij wel de juiste waarde met de volgende formule:
Ik gebruik de volgende code in VBA. Deze moet nog uitgebreid worden. Uiteindelijk moet er een loop die alle cellen automatisch moet gaan vullen. Ik wil variabelen gebruiken zodat ik maar 1 keer de formule hoef te maken en niet voor ieder cel een formule in hoef te vullen. Ik heb de variabelen(zoals aan de benaming te zien is
) als geprobeerd als String en Integer.
Op het blad 'Tabel_Data' staat een een tabel geïmporteerd uit Acces. Deze wil ik uitlezen. De volgende formule geeft de juiste waarde
Code:
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=SUMIFS(Tabel_Data!C6,Tabel_Data!C5,""Kantoor uren"",Tabel_Data!C1,""BADIN"",Tabel_Data!C2,""2012"",Tabel_Data!C11,""8"")"
Het moet naar het volgende blad geschreven worden

Wanneer de code uitgevoerd wordt en ik in excel klik op cel I12 om de formule te bekijken zie ik dit:
Code:
=SOMMEN.ALS(Tabel_Data!$F:$F,Tabel_Data!$E:$E,Kantoor uren,Tabel_Data!$A:$A,Badin,Tabel_Data!$B:$B,2012,Tabel_Data!$K:$K,8)
Hij leest dus wel correct uit ik mis alleen de " want in excel geeft hij wel de juiste waarde met de volgende formule:
Code:
=SOMMEN.ALS(Tabel_Data!$F:$F,Tabel_Data!$E:$E,"Kantoor uren",Tabel_Data!$A:$A,"Badin",Tabel_Data!$B:$B,"2012",Tabel_Data!$K:$K,"8")
Ik gebruik de volgende code in VBA. Deze moet nog uitgebreid worden. Uiteindelijk moet er een loop die alle cellen automatisch moet gaan vullen. Ik wil variabelen gebruiken zodat ik maar 1 keer de formule hoef te maken en niet voor ieder cel een formule in hoef te vullen. Ik heb de variabelen(zoals aan de benaming te zien is

Code:
Option Explicit
Sub Macro1()
'
' Macro1
'
''''''''''''''''''''''''''Variables''''''''''''''''''''''''''
Dim strYear As Variant
Dim strMonth As Variant
Dim strName As Variant
Dim strOmschr As Variant
Range("I12").Select
strName = Range("I1")
strYear = Range("C1")
If ActiveCell.Column = 2 Then strMonth = "1"
If ActiveCell.Column = 3 Then strMonth = "2"
If ActiveCell.Column = 4 Then strMonth = "3"
If ActiveCell.Column = 5 Then strMonth = "4"
If ActiveCell.Column = 6 Then strMonth = "5"
If ActiveCell.Column = 7 Then strMonth = "6"
If ActiveCell.Column = 8 Then strMonth = "7"
If ActiveCell.Column = 9 Then strMonth = "8"
If ActiveCell.Column = 10 Then strMonth = "9"
If ActiveCell.Column = 11 Then strMonth = "10"
If ActiveCell.Column = 12 Then strMonth = "11"
If ActiveCell.Column = 13 Then strMonth = "12"
If ActiveCell.Row = 9 Then strOmschr = "Productief"
If ActiveCell.Row = 10 Then strOmschr = "Ziek uren"
If ActiveCell.Row = 11 Then strOmschr = "Speciaal verlof"
If ActiveCell.Row = 12 Then strOmschr = "Kantoor uren"
If ActiveCell.Row = 13 Then strOmschr = "Verlof"
Range("I24") = strYear
Range("I25") = strOmschr
Range("I26") = strMonth
''''''''''''''''''''''''''Formula''''''''''''''''''''''''''
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=SUMIFS(Tabel_Data!C6,Tabel_Data!C5," & strOmschr & ",Tabel_Data!C1," & strName & ",Tabel_Data!C2," & strYear & ",Tabel_Data!C11," & strMonth & ")"
'This gives the right value
'ActiveCell.FormulaR1C1 = _
' "=SUMIFS(Tabel_Data!C6,Tabel_Data!C5,""Kantoor uren"",Tabel_Data!C1,""BADIN"",Tabel_Data!C2,""2012"",Tabel_Data!C11,""8"")"
End Sub