variabelen vraag,

Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
als ik de variabelen int r en int i declareer met een komma tussen ze en een waarde ( int r, i =0), wil dit dan zeggen dat beide variabelen gelijk aan nul worden, of wordt alleen int i = 0?

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is r dan Null en i 0.
Maar dat kun je toch heel snel in Debug mode nazien?

'r' krijgt een willekeurige waarde (de waarde die de nullen en enen die toevallig op die 4 (32-bits) of 8 (64-bits) bytes op de stack staan representeren) en 'i' wordt 0.

Maar, zoals edmoor al zegt, kan je dit heel eenvoudig zelf uitzoeken. In debug-mode of hiermee:
[cpp]#include <iostream>

int main()
{
int r, i =0;

std::cout << r << std::endl << i << std::endl;
return 0;
}[/cpp]

Laatst bewerkt:
sry jongens, jullie antwoorden zijn niet gd genoeg. Ik snap er niks van. Worden beide variabelen 0, of wordt alleen die variabel waarna ik =0 zet( zoals in i=0) 0?
als ik de variabelen int r en int i declareer met een komma tussen ze en een waarde ( int r, i =0), wil dit dan zeggen dat beide variabelen gelijk aan nul worden, of wordt alleen int i = 0?

Heb je wel gelezen wat Supersnail schreef? Daar staat het precies in.

ik stel een simpele vraag. Ik weet niet zo gd waar snail t over heeft. Is het antwoord ja of nee? T is alles wat ik graag wil weten en jou aub vraag te antwoorden.

Dan kan ik alleen maar herhalen wat Supersnail al zei:

'r' krijgt een willekeurige waarde en 'i' wordt 0.

En zijn uitleg van "willekeurige waarde":
(de waarde die de nullen en enen die toevallig op die 4 (32-bits) of 8 (64-bits) bytes op de stack staan representeren)

bedankt. Dit is alles wat ik wou weten. Dank je wel

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was dus wat Supersnail zei en daar is geen speld tussen te krijgen.
Wat wel vermeldenswaardig is misschien, is dat een gedeclareerde variabele die nog geen waarde heeft gekregen, per programmeertaal een andere waarde kan hebben.
In C is het zoals Supersnail heeft uitgelegd en in bijvoorbeeld Visual Basic zal de variabele niks (NULL) bevatten vanwege het simpele feit dat deze een Null Byte krijgt en in C niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan