Variable in msgbox ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
357
Hoi allemaal ,

Is het mogelijk om een variable in uw msgbox te plaatsen afkomstig van een selectie uit een keuzelijst ?

Ik vermoed van wel en ik denk ergerns in volgende richting
Code:
If MsgBox("U gaat " & (Me.OverzichtAfdelingen.ItemsSelected) & " wissen. Wenst u hiermee verder te gaan?", vbYesNo + vbCritical + vbDefaultButton2, "Warning") = vbYes Then

Maar deze werkt natuurlijk weer niet

Iemand een gedacht ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal ,

Is het mogelijk om een variable in uw msgbox te plaatsen afkomstig van een selectie uit een keuzelijst ?

Ik vermoed van wel en ik denk ergerns in volgende richting
Code:
If MsgBox("U gaat " & (Me.OverzichtAfdelingen.ItemsSelected) & " wissen. Wenst u hiermee verder te gaan?", vbYesNo + vbCritical + vbDefaultButton2, "Warning") = vbYes Then

Maar deze werkt natuurlijk weer niet

Iemand een gedacht ?
Bijna goed. Als je meer dan één selectie kan maken in die keuzelijst, dan moet je het resultaat eerst in een variabele stoppen. Of een functie maken die een resultaat teruggeeft.
Code:
strSelectie = SelectedItems(Me.OverzichtAfdelingen)
If MsgBox("U gaat " & strSelected & " wissen. Wenst u hiermee verder te gaan?", vbYesNo + vbCritical + vbDefaultButton2, "Warning") = vbYes Then
of
Code:
If MsgBox("U gaat " & SelectedItems(Me.OverzichtAfdelingen) & " wissen. Wenst u hiermee verder te gaan?", vbYesNo + vbCritical + vbDefaultButton2, "Warning") = vbYes Then
De functie SelectedItems moet je eerst maken. Doorloop de geselecteerde item in je keuzelijst en geef die terug.


Succes!
 
De functie SelectedItems moet je eerst maken. Doorloop de geselecteerde item in je keuzelijst en geef die terug.

Hoi Guus ,

Bij de functie geraak ik er niet uit .

bij onderstaande code waar ik SelectedItems weglaat werkt het wel maar dan krijg ik wel een ID nummer te zien inplaats van de naam

Code:
If MsgBox("U gaat " & (Me.OverzichtAfdelingen) & " wissen. Wenst u hiermee verder te gaan?", vbYesNo + vbCritical + vbDefaultButton2, "Warning") = vbYes Then

Deze methode is gevoelig voor fouten zeker ?
 
Als je een ID krijgt dan moet je een andere kolom selecteren:
Code:
Me.OverzichtAfdelingen.Column(1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan