variable onklick

• Onderwerp starter Onderwerp starter dollo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dollo

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
ik probeer een variabele te veranderen bij en onclick event (html). dit werkt maar krijg dit niet meer terug hoe kan ik deze weer terugzetten? dus en soort va reklick?
als het niet helemaal duidelijk is zeg t maar dan probeer ik het nog meer toe te lichten

bij voorbaat dank

Je mag het van mij nog wel beter uitleggen (wellicht met code erbij)

Daarnaast vraag ik mij af wat voor variabele je wilt wijzigen, een PHP- of een JavaScript-variabele:confused:

wat ik probeer voor elkaar te krijgen is dat wanneer er op een link uit de lijst word geklikt $_SESSION['class1'] van waarde veranderd. Dit moet ervoor zorgen dat het uitschuif menu uitgeschoven blijft na verversen van de pagina maar krijg dit niet voor elkaar.
heb nu onderstaande code.

PHP:
<dt class=<?php echo $_SESSION['class1']; ?>  STYLE="width:100px">Verhuur </dt> 

<dd class="<?php echo $_SESSION['class12']; ?>"><div class="bd"> 

<br>
     <a> <?php echo $_SESSION['class12'];  ?> hoi</a>
	<a href="algemeen.php" STYLE="margin-top: 20px;"  
onclick="<?php $_SESSION['class1'] = 'a-m-t a-m-t-expand'; $_SESSION['class12'] = 'a-m-d a-m-d-expand'; ?>">
<p class="rechts">algemeen</p></a><br/>
    <a href="agenda.php"   STYLE="margin-top: 20px;"><p class="rechts">agenda</p></a><br/>
    <a href="tarieven.php" STYLE="margin-top: 20px;"><p class="rechts">tarieven</p></a><br/>
</dd >

ziet iemand wat ik fout doe?
alvast bedankt

Zo kun je geen PHP variabelen wijzigen.:rolleyes:

Waarschijnlijk kun je beter met cookies werken want die worden wel door JavaScript ondersteunt en kun je dus met een JS-functie wijzigen.

ik heb weinig verstand van javascript (ga dan binnenkort maar eens leren) en zou dus geen idee hebben hoe ik een connectie kan maten tussen die 2. Heb je een voorbeeldje?

alvast bedankt:thumb:

Ik denk dat je wel iets aan deze pagina hebt :)

<script>

document.cookie = 'name=David' ;

</script>

Page: get_cookie.php

<?php

var_dump($_COOKIE['name']);

?>

is de goede code maar hoe geef ik hem in javascript een waarde?
is er iets als document.cookie.setvalue?

alvast bedankt:D

Gewoon hetzelfde
Code:
document.cookie = 'name=Tha&nbsp;Devil' ;
Je overschrijft de cookie name dan.

oke das duidelijk.

ik krijg nu alleen iets vaags terug
krijg
string(5) "a-m-t"
string(5) "a-m-d"

als ik deze 2 cookies laat weergeven.

document.cookie = 'name=a-m-t' ;
document.cookie = 'name2=a-m-d' ;

deze manier opgehaald
echo var_dump($_COOKIE['name2']); ?>

kan dit met substr oplossen maar das niet de bedoeling vast op een nette manier op te lossen of niet?

alvast bedankt

deze manier opgehaald
echo var_dump($_COOKIE['name2']); ?>

kan dit met substr oplossen maar das niet de bedoeling vast op een nette manier op te lossen of niet?

Ha, nee, dat komt door de var_dump. Wat je via die php code vroeg waren alle cookie-variabelen die er waren, en php is eventjes aardig om aan te geven wat voor soort variabele het is en hoe lang deze is. (een string, lengte 5)

Wat je wilt gebruiken om cookies op te halen is:
PHP:
echo $_COOKIE['name'];
Je krijgt dan als het goed is je cookie-inhoud terug.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan