Variable pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0450

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
188
Cannot find symbol: variable pc

Tijdens het compilen van deze code krijg ik bovenstaande foutmelding. Hoe is dit op te lossen?

PHP:
	public void allbuff(L1PcInstance _player){
		if (pc.getInventory().checkItem(41402, 50)){
		int[] skillZ = {2, 14, 26, 32, 42, 48, 68, 79, 88, 89, 90, 98, 102, 104, 105, 106, 111, 114, 117, 129, 137, 138, 160, 163, 168, 169, 170, 171, 175, 107, 172, 176};
		int time = 0;
		if (Config.POWER_BUFF == true && Config.PLAYER_COMMANDS == true){
			for (int a = 0; a <= 32; a++){
				L1Skills skill = SkillsTable.getInstance().getTemplate(skillZ[a]);
				if (skill.getTarget().equals("buff")) {
					new L1SkillUse().handleCommands(_player, skillZ[a], _player.getId(), _player.getX(), _player.getY(), null, time,
					L1SkillUse.TYPE_SPELLSC);
				}
			}
		pc.getInventory().removeItem(41402, 50);
		}else if (Config.PLAYER_COMMANDS == true && !Config.POWER_BUFF == true){
			_player.sendPackets(new S_SystemMessage("Powerbuff is currently disabled!"));
		}
	}
 
Laatst bewerkt:
Op regel 2 en 13 gebruik je een variabele 'pc'. Deze variabele wordt nergens gedeclareerd, dus kent je compiler die variabele niet. Om dit op te lossen moet je de variabele pc in de door jou geposte methode declareren of, als de variabele ergens anders al wordt gedeclareerd, meegeven aan de functie als parameter.
 
komt wel in een andere file voor denk ik. Ik heb die regel namelijk gekopieerd uit een ander bestand.

Maar hoe link ik dan naar het juist bestand toe?
 
Als het goed is heet een klasse pc want je roept de methode getInventory daarvan op. Als het goed is zou je naar mijn weten gewoon een object kunnen maken: pc PcObject = new pc();

dan kan je de methodes van die klasse naar mijn weten gewoon gebruiken.

tutorial om het te begrijpen: http://www.youtube.com/watch?v=XqTg2buXS5o&feature=player_embedded#at=262

(corrigeer me als ik het fout heb a.u.b. ik moet zelf ook nog veel leren (A))

ps. zou je volgende keer de tag code willen gebruiken ipv php, niet dat het uitmaakt. maar ik zat toch even te denken van Zit ik verkeerd?

-newbProgr
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan