variable

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
beste

ik zou graag een variabele willen maken die in de hele module gebruikt kan worden.
Ik heb een scriptje met een paswoord als ik dit boven aan zet, wil ik in een keer voor alle knoppen he paswoord vernieuwen.

volgens mij moet ik public gebruiken?

Code:
Option Compare Database
Public strwachtwoord As String
strwachtwoord = "wachtwoord_X" 'wachtwoord

in de kop wil ik meteen het wachtwoord definiëren alleen ik krijg een compiler fout ?
 
Gebruik daarvoor een TempVar; deze maak je eenmaal aan, en kun je vervolgens overal gebruiken. Tempvars kun je zelfs in queries en rapporten etc. gebruiken.
Code:
    TempVars.Add "DossierStatus", Null
    TempVars("varPersoonID").Value = VBA.Environ("UserName")
    TempVars.Remove ("varDossierID")
    TempVars.RemoveAll
Om maar wat voorbeelden te geven.
 
ga je er hier vanuit dat ik iedereen laat inloggen in de database? zover rijkt mijn kennis niet.
 
Ik ga nergens van uit; ik geef slechts een voorbeeldje :). Je hebt het wachtwoord vast ergens vandaan, en hoe je dat doet, dat ligt bij jou. Je meldt daar verder niks over. Persoonlijk zou ik gebruikers in laten loggen in het systeem, en de inlognaam/wachtwoord/rechten opslaan in een gebruikerstabel. Bij het inloggen op een inlogformulier haal je dan die gegevens op en die vergelijk je dan met wat de gebruiker invult op je inlogscherm. Klopt het, mag je door, klopt het niet: toedeloe :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan