• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variaties b.v. getal - getal + getal - getal geeft verkeerde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Wie kan mij op weg helpen?

Ik dacht een bestand afgerond te hebben (bijlage een voorbeeld van het formule probleem) maar loop toch nog tegen een fout aan waar ik niet uitkom..

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Voorbeeld:

In reeks 1 op maandag heb ik getal 2 staan, dinsdag 0, woensdag 0, enz
In reeks 2 op maandag 1, dinsdag 1, enz

In het complete bestand zitten meer bewerkingen en dergelijke maar het probleem zit hem in deze formule

Nu laat de formule een waarde in C8 0 zien terwijl dit 1 moet zijn. Ik dacht het op te kunnen lossen met H4-B4+I4-C4 maar dat werkt niet..

Geldt ook wanneer ik verder in de week wil werken, dus H4-B4+I4-C4+J4-D4

Wat doe ik fout?????

Wie kan mij op weg helpen?

Ik dacht een bestand afgerond te hebben (bijlage een voorbeeld van het formule probleem) maar loop toch nog tegen een fout aan waar ik niet uitkom..

Bekijk bijlage 254171

Voorbeeld:

In reeks 1 op maandag heb ik getal 2 staan, dinsdag 0, woensdag 0, enz
In reeks 2 op maandag 1, dinsdag 1, enz

In het complete bestand zitten meer bewerkingen en dergelijke maar het probleem zit hem in deze formule

Nu laat de formule een waarde in C8 0 zien terwijl dit 1 moet zijn. Ik dacht het op te kunnen lossen met H4-B4+I4-C4 maar dat werkt niet..

Geldt ook wanneer ik verder in de week wil werken, dus H4-B4+I4-C4+J4-D4

Wat doe ik fout?????

Voor de duidelijkheid: er moet verbanden worden getrokken met maandag versus dinsdag enz.. Wanneer ik b.v. dinsdag reeks 2 min dinsdag reeks 1 zou doen krijg ik wel 1 maar het moet zijn maandag-maandag+dinsdag-dinsdag,..

Geen idee wat precies de bedoeling is, maar ik zou in ieder geval 1 formule gebruiken en niet allemaal verschillende.

In B8 en gekopieerd naar rechts:
Code:
=ALS(Blad2!$H$1="Naam";SOM($H$4:H$4)-SOM($B$4:B$4);0)

Hoe kom je erbij dat het 1 moet zijn?
de som van maandag is -1 + de som van dinsdag =1 maakt de totale som in C8 van 0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan