Vaslopers sinds internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWenzijnXP

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Berichten
6
Ik heb nu een half jaar Windows XP Pro op mijn PC staan en tot voor kort nooit problemen gehad. Sinds drie weken heb ik ADSL internet op mijn computer en heb ik al tientallen vastlopers. Hierbij is helemaal niets meer te doen, ook ctrl+alt+del helpt niet.

Het gebeurd in elk soort programma, zowel in MS Word als tijdens het internetten, of wat dan ook. Zeker als ik mijn computer een tijd aan heb staan zonder iets te doen staat hij zomaar ineens vast. Ik heb een systeem met een AMD Athlon 1,33 GHz processor, een intern geheugen van 256 MB en een harddisk van 40 GB.

Weten jullie waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?

BVD. Jan Willem
 
Heb je al gecontroleerd of je de laatste drivers hebt?
En heb je misschien Service pack geinstalleerd?
 
drivers zijn ok

Ik heb in ieder geval de nieuwste drivers voor mijn videokaart, welke zijn nog meer belangrijk?

Service pack is geinstalleerd.
 
Geplaatst door JWenzijnXP
Sinds drie weken heb ik ADSL internet op mijn computer en heb ik al tientallen vastlopers. Hierbij is helemaal niets meer te doen, ook ctrl+alt+del helpt niet.

Het gebeurd in elk soort programma, zowel in MS Word als tijdens het internetten, of wat dan ook. Zeker als ik mijn computer een tijd aan heb staan zonder iets te doen staat hij zomaar ineens vast.
Heetgebakerd typetje? Dan ken ik 'm wel: die vervelende vastloper als je pc net lekker gaat en plots vastloopt. Aan de andere kant is 't wel lekker dat ie stopt, anders...maargoed: de temperatuur. Kijken in BIOS of Speedfan(?) enzo. Anders ook maar 'ns de kast open zetten en kijken of ie het langer volhoudt> Suc6
 
De boel liep bij mij juist in het honderd door dat service pak. Er liepen zo'n maand terug heel wat treads over de ellende van witte pagina's, hangen enz.
Zoek eens op service pack. Misschien komen de verhalen je bekend voor.

Oplossing: er af gooien :(
 
Aangezien het XP pro is heb ik in het logboek gezocht. Op de tijdstippen dat hij vastloopt staat er een fout met als bron acpi. Door te zoeken kom ik in de volgende map terecht: C:\WINDOWS\system32\drivers. Hier staat het bestand acpi.

Kan iemand mij vertellen waar dit bestand voor dient en hoe ik dit kan opslossen dat hij nog steeds vastloopt?

BVD. Jan Willem
 
Ik kan het niet voor je doen omdat Norton de startpagina blokkeert.
Kijk eens bij google voor acpi. Daar vind je vast de uitleg.
 
Geplaatst door JWenzijnXP
Aangezien het XP pro is heb ik in het logboek gezocht. Op de tijdstippen dat hij vastloopt staat er een fout met als bron acpi. Door te zoeken kom ik in de volgende map terecht: C:\WINDOWS\system32\drivers. Hier staat het bestand acpi.

Kan iemand mij vertellen waar dit bestand voor dient en hoe ik dit kan opslossen dat hij nog steeds vastloopt?

BVD. Jan Willem

Is dat deze foutmelding?.

Groetjes,
Bennie
 
Het lijkt er wel heel veel op, dit is alleen de nederlandse versie van XP:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ACPI
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5

Beschrijving:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Heb je enig idee wat ik er aan kan doen?

Groeten Jan Willem
 
Volgens Microsoft zou een BIOS-update het probleem (moeten) verhelpen. Die melding heb ik ook, maar na een BIOS-update is die niet bij mij verholpen. Ik ondervind trouwens geen enkel probleem ermee. Mogelijk dat het bij jou wel een en ander oplost.

Overigens heeft jou eerdere foutmelding veel weg van deze melding. En daar wordt gezegd dat er sprake is van een hardwarefailure. Het zou me dus niet verbazen als je het in die richting moet zoeken ...

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb een bios upgrade aangevraagd bij de fabrikant, deze kan ik niet direct downloaden helaas. Dat kan 48 uur duren. Ik hoop dat dit de oplossing biedt, als het een hardware matig probleem is ben ik verder van huis.

Bedankt voor je hulp tot zover, ik houd je op de hoogte,

Groeten Jan Willem
 
Aanvragen!???? Die kan je toch zelf downloaden op de site van je moederbord????

Groetjes,
Bennie
 
Heb ik ook moeten doen dus wie weet hadden we helemaal dezelfde problemen. Moest ook contact opnemen met de fabrikant. Ik heb geflashed.
Kijk..........als die fabrikant ook flashed dan zou ik zeggen .......mooi even wachten maar als je het zelf moet doen dan kun je beter zoals Bennie zegt naar de site toe gaan.
 
Opgelost!!!

Bios-update is de oplossing! Heb het iemand met wat meer computerkennis laten doen. Maar nu weet ik er ook weer meer van. De nieuwe bios-versie had wel de usb-poorten uitgeschakeld. Een beetje vreemd, maar dit was zo opgelost dor ze in de bios weer in te schakelen.

Nu weer lekker netten!

groeten JW
 
Gelukkig!! Ik was ook meteen van een hoop blauwe schermen af.
Netse!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan